رشت– معاون میراث فرهنگی اداره کل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی گیلان اعلام کرد: هر اقدامی اعم از ساخت و ساز و تخریب در محدوده بافت تاریخی، بایستی با استعلام از این اداره کل انجام شود.

هر اقدامی در بافت تاریخی باید با استعلام میراث فرهنگی صورت گیرد

به گزارش قدس آنلاین به نقل از روابط عمومی میراث فرهنگی ،گردشگری و صنایع دستی گیلان ، ولی جهانی در ارتباط با انتشار خبری در فضای مجازی مبنی بر تخریب حمام قدیمی در رشت اظهار داشت: حمام قدیمی تخریب شده جزو آثار میراث فرهنگی استان نبوده و کاملا تخریبی بود اما چون این حمام در محله تاریخی ساغریسازان رشت قرار داشت می بایست از این اداره کل استعلام می شد.

وی خاطرنشان کرد : بخش اعظم بافت تاریخی رشت زیر پوشش شهرداری دو رشت قرار دارد و برای هر اقدام در این حوزه می بایست با استعلام از اداره کل میراث فرهنگی ، گردشگری و صنایع دستی گیلان صورت گیرد.

وی ادامه داد: اعتبارات این اداره کل برای خرید و تملک آثار تاریخی بمنظور حفظ، نگهداری و احیاء اندک است؛اعتبارات در نظر گرفته شده برای تملک آثار بسیار اندک است و فقط در مواقع اضطراری با داشتن طرح توجیهی، بودجه لازم تخصیص داده می شود .

جهانی اضافه کرد: این اداره کل در یک سال اخیر ، اقدامات بسیار خوبی در زمینه  راه اندازی موزه های تخصصی ، دولتی و مشارکتی ، ثبت آثار تاریخی گیلان مرمت  بناهای تاریخی، انجام کاوش های باستان شناسی و ...انجام داده که تملک و خرید چهار اثر تاریخی یکی از مهمترین این اقدامات بوده است.

در گیلان بیش از دو هزار و ۵۰۰ اثر تاریخی شناسایی شده که یک هزار و یکصد اثر در فهرست آثار ملی کشور به ثبت رسیده است.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.