مدیر جهادکشاورزی تربت‌حیدریه گفت: این شهرستان با تولید سالانه 10 هزار تن بذر گندم، بزرگ‌ترین مرکز توزیع این محصول به سایر شهرستان‌های استان به شمار می‌رود.

تربت‌حیدریه، بزرگ‌ترین تولیدکننده بذر گندم در خراسان رضوی

به گزارش قدس آنلاین، محمدرضا عباس‌پور  اظهار کرد: این شهرستان دارای 21 هزار هکتار زمین مستعد کشت انواع محصولات کشاورزی شامل گندم، جو، چغندرقند، سیب زمینی، هندوانه بذری و سایر محصولات با هفت هزار نفر بهره‌بردار است.

وی با اشاره به کشت گندم و جو در 11 هزار هکتار از اراضی کشاورزی این منطقه افزود: با توجه به طرح خرید حمایتی دولت در این 2 محصول و نیز با وجود کم آب طلبی جو کشاورزان رغبت بیشتری برای تولید آن دارند.

عباس‌پور مطرح کرد: سه هزار هکتار از اراضی قابل کشت به محصول چغندرقند اختصاص دارد و سالانه 180 تن تولید می‌شود؛ همچنین این محصول علاوه‌بر تامین قند و شکر شهرستان به کارخانه‌های قند شیروان، نیشابور، فریمان و شیرین مشهد فرستاده می‌شود.

وی بیان کرد: در تربت‌حیدریه 70 هزار تن سیب‌زمینی تولید می‌شود و حدود 60 درصد تولید بذر سیب‌زمینی این شهرستان به دیگر استان‌ها صادر و 40 هزار تن برای فرآوری چیپس به مشهد فرستاده می‌شود.

مدیر جهادکشاورزی تربت‌حیدریه گفت: چهار هزار هکتار دیگر از اراضی زیر کشت هندوانه بذر و یک هزار هکتار به سایر محصولات مانند یونجه، زیره، پیاز، گوجه‌فرنگی و... اختصاص دارد.

منبع: ایسنا

انتهای خبر/

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.