معاون میراث فرهنگی اداره کل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی خراسان رضوی از انتقال دائمی ۳۳ هزار شی تاریخی از موزه ملی به موزه بزرگ خراسان خبر داد.

انتقال دائمی ۳۳ هزار شی تاریخی از موزه ملی به موزه بزرگ خراسان

به گزارش قدس آنلاین، مرجان اکبری افزود: این تعداد به نسبت سال های گذشته به طور میانگین، ۲۰ درصد افزایش داشته است.

او با بیان اینکه امروز وجود موزه به ویژه موزه های باستانشناسی و هنری در هر شهر نماد و مظهر رشد و کمال فرهنگی مردم آن خطه محسوب می شود، افزود: موزه ها نقش زیادی در تداوم توسعه فرهنگی و معنوی شهرها دارند.

اکبری یادآور شد: اشیایی که به موزه بزرگ خراسان منتقل شده متعلق به دوره های مختلف تاریخی است که برای تکمیل بخش های مختلف این موزه در سال جاری به این محل انتقال یافته است.

اکبری با اشاره به انتقال این اشیا با هدف تکمیل پروژه فعال سازی موزه بزرگ خراسان، تصریح کرد: این اشیاء به عنوان آثار ارزشمند تاریخی در موزه خراسان بزرگ به صورت ثابت و دائمی به نمایش گذاشته می شود.

پروژه موزه خراسان بزرگ از سال  ۱۳۸۴  آغاز و  دارای سه بخش است؛ بخش اول آن شامل ساختمان موزه، فضای مخزن، آمفی تئاتر، آزمایشگاه مرمت اشیای تاریخی و نمایشگاه یافته های باستان شناسی خراسان، بخش دوم شامل نمایشگاه آثار برجسته ایران و بخش سوم نیز شامل تکمیل طبقات موزه است که انتقال اشیاء تاریخی برهمین اساس انجام می شود.

موزه بزرگ خراسان در زمینی به مساحت پنج هزار متر مربع در ۱۳ طبقه با زیربنای ۱۸ هزار مترمربع، صحنه ای از تجلی خراسان در حوزه های فرهنگی، تاریخی و تمدنی است.

منبع: صداو سیما

انتهای خبر/

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.