همزمان با آخرین روز ثبت‌نام از نامزدهای نمایندگی یازدهمین دوره مجلس شورای اسلامی و نزدیک شدن به ساعات پایانی، بازار ثبت نام کاندیداها داغ تر می‌شود. گرچه داوطلبان انتخابات مجلس تا ساعت ۶ بعدازظهر امروز فرصت دارند اما به نظر می‌رسد برخی از چهره‌های سیاسی ترجیح داده‌اند در آخرین فرصت ثبت نام در ستاد انتخابات کشور یا فرمانداری‌ها حضور یابند، بنابراین به نظر می‌رسد ساعات پایانی نیز فضای ثبت نام‌ها داغ‌تر شود.

حضور چشمگیر وزرای دولت نهم و دهم/ فرزندان و وابستگان مسئولین هم آمدند/ زمزمه حضور علی لاریجانی و محمود احمدی نژاد در آخرین لحظات/ نماینده خواهان استعفا از ستاد انتخابات کشور سر درآورد

قدس آنلاین: همزمان با آخرین روز ثبت‌نام از نامزدهای نمایندگی یازدهمین دوره مجلس شورای اسلامی و نزدیک شدن به ساعات پایانی، بازار ثبت نام کاندیداها داغ تر می شود. فرآیند ثبت‌نام از داوطلبان انتخابات یازدهمین دوره مجلس شورای اسلامی از دقایق اولیه صبح یکشنبه ۱۰ آذر ماه همزمان در وزارت کشور و فرمانداری‎های سراسر کشور آغاز شده و داوطلبان نمایندگی ملت تا ۱۶ آذرماه برای ثبت نام در این رویداد سیاسی فرصت دارند. مدت زمان ثبت نام در هر روز از ساعت ۸ صبح لغایت ۱۸ عصر و به مدت ۱۰ ساعت است.


ثبت نام  ٩٨٠٦ نفر تا پایان روز ششم
 بنا بر اعلام سخنگوی ستاد انتخابات کشور تا پایان روز ششم ٩٨٠٦ نفر شامل ٨٧٥٣ مرد و ١٠٥٣ زن در سراسر کشور ثبت نام کرده‌اند. 
اکثر چهره های مطرح وابسته به دو جناح سیاسی اصولگرا و اصلاح طلب، برخی وزرای دولت نهم و دهم، نمایندگان دوره دهم مجلس نیز در میان ثبت نام کنندگان مشاهده می شود.


حضور پررنگ وزرای دولت نهم و دهم
اما حضور قابل توجه وزرای سابق دولت نهم و دهم نیز از موارد جالب توجه این دوره از ثبت نام انتخابات مجلس است. پس از علی نیکزاد، وزیر راه و شهرسازی دولت دهم، فاطمه جوادی معاون رئیس‌جمهور و رئیس سازمان حفاظت محیط زیست ایران دولت نهم، رضا تقی پور وزیر ارتباطات دولت نهم و عبدالرضا مصری وزیر رفاه دولت نهم، یک وزیر دیگر دولت احمدی‌نژاد، سید محمد حسینی وزیر ارشاد دولت دهم،محمدعباسی نماینده سابق مجلس و وزیر سابق ورزش و تعاون نیز در انتخابات مجلس یازدهم ثبت نام کرد.  همچنین «صادق خلیلیان» وزیر جهاد کشاورزی دولت دهم نیز با حضور در میدان فاطمی نسبت به ثبت نام در یازدهمین دوره انتخابات مجلس شورای اسلامی اقدام کرد. 

استقبال بالای نمایندگان سابق
همچنین استقبال بالای نمایندگان دوره های قبلی نیز از نکات جالب ثبت نام انتخابات بود که بر همین اساس می توان به حضور افرادی از جمله حجت الاسلام حسین سبحانی نیا نماینده مردم نیشابور در دوره‌های دوم، سوم، چهارم، هفتم، هشتم و نهم مجلس شورای اسلامی،  عفت شریعتی‌کوهبنانی نماینده اسبق مردم مشهد در مجلس، سیدعلی آقازاده دافساری نماینده مردم رشت و عضو کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی در دوره هشتم مجلس، رسول جماعتی نماینده مردم فومن و شفت در دوره ششم مجلس شورای اسلامی، سید هادی حسینی نماینده سابق مردم حوزه انتخابیه قائم‌شهر در خانه ملت و معاون اسبق وزرای ارشاد و ورزش و جوانان در مجلس شورای اسلامی، عبدالوحید فیاضی نماینده سابق مردم نور و محمودآباد در مجلس نیز اشاره کرد که سابقه نمایندگی مجلس را در کارنامه کاری و سیاسی خود دارند.

نماینده خواهان استعفا هم از ستاد انتخابات سر درآورد
البته برخی از نمایندگان جنجالی فعلی مجلس همچون محمود صادقی که پیش از این در پی طرح گرانی بنزین و حواشی آن قصد استعفا از نمایندگی را داشتند، اما گویا به نظر می رسد ترجیح داده اند که همچنان در عرصه سیاست و انتخابات مجلس حضور داشته و در انتخابات مجلس ثبت نام کنند.


احتمال حضور دقیقه نودی علی لاریجانی، محمد باقر قالیباف و محمود احمدی نژاد 
در این بین، گمانه زنی درباره حضور یا عدم حضور برخی افراد شاخص همچون علی لاریجانی، محمد باقر قالیباف یا محمود احمدی نژاد نیز شدت گرفته است.
گرچه علی لاریجانی رئیس مجلس کنونی، هفته گذشته از عدم حضور خود در انتخابات مجلس خبر داده بود اما برخی رسانه ها از حضور او در آخرین ساعات ثبت نام سخن به میان آورده اند.


کاندیداهای ریاست جمهوری هم ثبت نام کردند
اما علاوه بر احتمال حضور لحظه آخری قالیباف در انتخابات، از بین کاندیداهای سابق انتخابات ریاست جمهوری که داوطلب حضور در انتخابات مجلس است، سید مصطفی میرسلیم رئیس شورای مرکزی حزب موتلفه و کاندیدای سابق ریاست جمهوری دیگر فردی بود که در صبح روز(۱۴آذر) با حضور در ستاد انتخابات وزارت کشور در یازدهمین دوره انتخابات مجلس شورای اسلامی ثبت نام کرد.
همچنین از نکات جالب توجه از ثبت نام انتخابات مجلس که در این دوره نمود بیشتری داشت، می توان به حضور برخی از چهره ها و فعالان رسانه ای و تحلیلگران سیاسی همچون محمد سعید احدیان مدیر مسئول روزنامه خراسان، محمدحسن قدیری ابیانه سفیر اسبق ایران و کارشناس مسائل سیاسی، امیرابراهیم رسولی مدیر مسئول سایت و ماهنامه نماینده و فعال رسانه‌ای اصولگرا، بیژن نوباوه وطن نماینده دوره هشتم و نهم و فعال رسانه ای، سعید زیباکلام استاد دانشگاه و تحلیلگر مسائل سیاسی و بین الملل  اشاره کرد که برای اولین بار پا به عرصه انتخابات گذاشته اند.


محمدرضا عارف کاندید نمی شود/ حضور کمرنگ چهره های شاخص احزاب
البته در این کارزار انتخاباتی، به نظر می رسد چهره های شاخص گروه های سیاسی و احزاب اصلاح طلب و اعتدال گرا هنوز در گیر و دار آمدن و نیامدن هستند و ساعتی پیش نیز محمد رضا عارف رئیس فراکسیون امید مجلس در دوره کنونی خبر داده که برای ثبت نام انتخابات حضور نمی یابد و احساس می‌کند خارج از مجلس بهتر می‌تواند کمک کند.

حضور و ثبت نام فرزندان یا نزدیکان برخی مسئولان
اما از نکات جالب توجه این دوره از انتخابات مجلس، حضور و ثبت نام فرزندان یا نزدیکان برخی مسئولان همچون حضور کامبیز مهدی زاده دادماد رئیس جمهور،  توحید نوبخت فرزند محمدباقر نوبخت، رئیس سازمان برنامه و بودجه کشور نیز به چشم می خورد.
البته هنوز تا ساعت ۶ بعدازظهر زمان باقی است و برخی از چهره های سیاسی ترجیح داده اند در آخرین فرصت ثبت نام در ستاد انتخابات کشور یا فرمانداری ها حضور یابند، بنابراین به نظر می رسد در ساعات پایانی نیز همچنان شاهد حضور چهره های مطرح دیگری باشیم که به نوعی فضای انتخابات مجلس را داغ تر خواهند کرد.

انتهای پیام/

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.