رئیس سازمان حج و زیارت امروز (شنبه) درصدر هیاتی و برای مذاکره درمورد حج تمتع ۱۳۹۹ به دعوت وزیر حج و عمره عربستان عازم این کشور شد.

مذاکرات ایران و عربستان برای حج ۹۹ و عمره

به گزارش قدس آنلاین به نقل از روابط عمومی سازمان حج و زیارت، علیرضا رشیدیان پیش از عزیمت به عربستان گفت: این سفر برای مذاکرات حج تمتع ۹۹ و بنا به دعوت وزیر حج و عمره عربستان سعودی صورت گرفته است.

وی افزود: امیدواریم در این سفر بتوانیم با طرف عربستانی برای برگزاری یک حج کامل و جامع، توام با عزت، کرامت، امنیت و آرامش برای حجاج ایرانی در کنار سایر حجاج، به توافق برسیم.

رئیس سازمان حج و زیارت با اشاره به ثبت نام کنندگان حج تمتع در سالهای ۸۵ و ۸۶ گفت: با توجه به خیل عظیم ثبت نام کنندگان در حج تمتع که منتظر تشرف به این سفر هستند، امیدواریم با پیگیری هایی که صورت می گیرد، بتوانیم سهمیه مازادی را برای حجاج اخذ کنیم و اگر این همراهی از سوی کشور میزبان انجام گیرد، تعداد بیشتری از مشتاقان و منتظران حج تمتع به سرزمین وحی اعزام می شوند.

درصورت تحقق شروط، حج عمره برقرار می شود  

رئیس سازمان حج و زیارت درباره راه اندازی عمره نیز اظهار کرد: در موسم حج تمتع گذشته مذاکراتی با طرف عربستانی صورت گرفت؛ شروطی در این خصوص مطرح بود که موضوع امنیت، عزت، آرامش و حفظ کرامت عمره گزاران ایرانی در کنار سایر عمره گزاران از جمله مباحث طرح شده بود.

وی تصریح کرد: انشاالله اگر شروط مطرح شده محقق شود، امیدوار هستیم تا مقدمات برای حضور عمره گزاران ایرانی فراهم آید.

انتهای پیام/

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.