کارشناس ارشد بازار سرمایه با تحلیل نرخ ارز تا پایان سال جاری ، گفت: مردم از خرید و فروش های هیجانی پرهیز کنند و به صورت شتاب زده وارد بازارهای سرمایه و ارز نشوند.

مردم  شتاب زده وارد بازارهای سرمایه و ارز نشوند/نرخ ارز و طلا  در آستانه صعود

محمد هادی نورپوری در گفتگو با قدس آنلاین اظهار کرد: سرمایه گذاری در بورس باعث کمک به تولید و اقتصاد کشور و کاهش تاثیرگذاری تورم بر سبد معیشتی زندگی می شود.

وی بابیان اینکه بورس باعث کمک به حفظ ارزش پول می شود، تصریح کرد: از این رو تورم همیشه تهدید نیست بلکه با برنامه ریزی درست و صحیح می توان از آن به عنوان یک فرصت استفاده کرد.

کارشناس ارشد بازار سرمایه افزود: قیمت ارز و طلا در یک الگوی تراکمی  به اسم مثلث متقارن قرار دارند که این الگو در حال حاضر در مرحله شکسته شدن است و بسته به اینکه به کدام سمت تغییر حال دهد تحلیل های متفاوتی خواهد داشت.

وی ادامه داد: اگر این الگو به سمت بالا شکسته شود ارز و طلا قیمت های بالایی را تجربه خواهد کرد و از بعد تحلیلی  و نموداری ارز تا قیمت ۲۳هزار تومان و سکه بهار آزادی نیزتا  قیمت ۷میلیون تومان رشد خواهند داشت.

نورپوری اظهار کرد: اگر به سمت پایین بشکند ارز به قیمت ۹هزار تومان و سکه بهار آزادی نیز تا قیمت ۳میلیون تومان کاهش پیدا خواهد کرد.

وی با بیان اینکه روند افزایش محتمل تر است، تصریح کرد: از طرفی تصمیم دولت برای تعیین نرخ ارز در لایحه بودجه سال ۹۹ که روز یکشنبه به مجلس تقدیم خواهد کرد نیز در تعیین روند قیمت ارز و طلا در بازار تاثیرگذار خواهد بود.

نورپوری با بیان اینکه ارز۴۲۰۰یک اسم است، افزود: واقعیت این است که در حال حاضر همه کالاها قیمت خود را با ارز ۱۱یا ۱۲هزار تومانی وفق داده اند و علیرغم اینکه ارز ۴۲۰۰تنها برا ی کالاهای محدود و خاص مصرف می شود اما بالقوه می تواند با افزایش قیمت ارز از سوی دولت شاهد تاثیرمستقیمی بر قیمت سایر کالاها و رشد تورم باشیم.

وی با اشاره به اینکه تاثیر ارز بر بازار یک تاثیر روانی است، ادامه داد: تحلیل ها نشان دهنده این است که در ماه های باقی مانده تا پایان سال ، یک اصلاح  و کاهش قیمت در بازار ارز و طلا رخ خواهد داد  اما مجددا روند صعودی حاکم خواهد شد .

کارشناس ارشد بازار سرمایه  افزود: مردم از خرید و فروش های هیجانی پرهیز کنند و از طرفی برای ورود به هر بازاری سعی نمایند ابتدا دانش آن را بدست اورند زیرا در صورت نداشتن دانش لازم با ضررهای زیاد و جبران ناپذیر مواجه خواهند شد در حالی که افراد حرفه ای و دارای دانش با علم به زمان و قیمت ورود به هر بازار تصمیم گیری می کنند  .

وی اظهار داشت: در شرایط فعلی همه بازارها نیاز به زمان دارند و تا حصول آرامش در بازار مردم اگر سرمایه ریالی دارند صبور باشند و تعجیل نکنند.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.

نظرات

  • نظرات منتشر شده: 2
  • نظرات در صف انتشار: 0
  • نظرات غیرقابل انتشار: 0
  • محمد ۰۹:۳۵ - ۱۳۹۸/۰۹/۱۹
    0 0
    ایول استاد نورپوری.
  • حسین ۲۲:۰۸ - ۱۳۹۸/۰۹/۲۱
    0 0
    خیلی عالی