۲۴ نماینده ادوار گذشته و ۱۱ نماینده فعلی مردم شهرستان های خراسان رضوی در مجلس شورای اسلامی طی ۶ روز گذشته به عنوان دواطلب شرکت در یازدهمین دوره انتخابات مجلس شورای اسلامی ثبت نام کرده اند.

ثبت نام ۲۴ نماینده سابق و ۱۱ نماینده فعلی خراسان رضوی برای انتخابات مجلس

به گزارش قدسآنلاین، رئیس ستاد انتخابات خراسان رضوی روز شنبه در ستاد انتخابات شهرستان مشهد و در جمع خبرنگاران افزود: طی شش روز گذشته با آمادگی و امکانات خوبی که در ۱۲ فرمانداری مرکز حوزه انتخابیه استان فراهم شده بود، ۶۷۴ نفر ثبت نام کردند.

حسن جعفری در خصوص وضعیت مشارکت دو جریان عمده سیاسی در مرحله ثبت نام داوطلبان گفت: هنوز نمی توان در این خصوص اظهار نظر کرد؛ امروز آخرین وضعیت ثبت نام ها مشخص شده و آمار نهایی مانند روزهای قبل در ساعات پایانی روز در اختیار رسانه ها قرار می گیرد.

معاون سیاسی، اجتماعی و امنیتی استاندار خراسان رضوی، موضوع تمدید زمان ثبت نام داوطلبان را مساله ای قانونی بر عهده وزارت کشور عنوان کرد و افزود: تا شب گذشته ۲۳ درصد از مجموع ثبت نام شدگان، سابقه داوطلبی در انتخابات گذشته را داشته اند.

رئیس ستاد انتخابات شهرستان مشهد نیز در آخرین روز ثبت نام از داوطلبان نمایندگی مجلس شورای اسلامی گفت: امروز تا ساعت ۱۸ این روند ادامه خواهد داشت و بر اساس اعلام وزارت کشور این تاریخ تمدید نخواهد شد.

محمدرضا هاشمی افزود: طی شش روز گذشته ۳۰۱ نفر در حوزه انتخابیه مشهد ثبت نام کردند که شامل ۲۵۷ آقا و ۴۴ نفر خانم هستند؛ یعنی حدود ۱۵ درصد از داوطلبان این حوزه انتخابیه را بانوان تشکیل می دهند.

وی میانگین سن ثبت نام شدگان برای این دوره از انتخابات را ۴۴ سال عنوان کرد و گفت: از مجموع این افراد ۲۳۵ نفر دارای مدرک کاشناسی ارشد ، ۳۶ نفر دکتری ، ۱۲ نفر حوزوی و ۱۸ نفر نیز مدرک کارشناسی دارند که مطابق مواد قانونی معادل  کارشناسی ارشد لحاظ شده است.

هاشمی، شمار نمایندگان فعلی مشهد و کلات در مجلس شورای اسلامی را که در این حوزه انتخابیه ثبت نام کرده اند را سه نفر اعلام کرد و افزود: ۴۴ نفر از ثبت نام شدگان در این دوره از انتخابات، سابقه ثبت نام در دوره های گذشته را داشته اند.

رییس هیات اجرایی حوزه انتخابیه نخستین میاندوره ای پنجمین دوره انتخابات مجلس خبرگان رهبری در خراسان رضوی گفت: ثبت نام از داوطلبان این انتخابات از دیروز جمعه ۱۵ آذرماه آغاز و تا ۲۱ آذرماه ادامه دارد .

هاشمی افزود: فرمانداری مشهد، مرکز حوزه انتخابیه پنجمین دوره انتخابات خبرگان رهبری است و داوطلبان این انتخابات برای ثبت نام به ستاد انتخابات شهرستان مشهد مراجعه می کنند.

وی گفت: امروز شنبه نخستین داوطلب شرکت در انتخابات میاندوره ای مجلس خبرگان مراحل ثبت نام خود را در این حوزه آغاز کرد.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.