فرماندار شهرستان مشهد گفت: امروز آخرین روز ثبت‌نام داوطلبان انتخابات مجلس شورای اسلامی است و این مهلت طبق اعلام سخنگوی وزارت کشور تمدید نخواهد شد.

مهلت ثبت‌نام برای شرکت در انتخابات مجلس تمدید نخواهد شد

به گزارش قدس آنلاین، سیدمحمدرضا هاشمی  در خصوص آخرین اخبار از ثبت‌نام داوطلبین انتخابات یازدهمین دوره مجلس شورای اسلامی در مشهد مقدس ، با بیان اینکه امروز آخرین روز از ثبت‌نام کاندیداها است، اظهار کرد: از دهم  آذرماه ثبت‌نام داوطلبان انتخابات مجلس شورای اسلامی در مشهد آغاز و امروز آخرین روز ثبت‌نام است.

وی با اشاره به اینکه طبق اعلام سخنگوی وزارت کشور، این مهلت قابل تمدید نیست، افزود: امروز تا ساعت شش بعدازظهر ثبت‌نام انجام خواهد شد. با توجه به آماری که در شش روز اول داشته‌ایم ۳۰۱ نفر در مشهد ثبت‌نام کردند.

هاشمی با بیان اینکه از این تعداد ۲۵۷ نفر آقا و ۴۴ نفر خانم بوده اند، تصریح کرد: ۸۵ درصد ثبت‌نام کنندگان این دوره آقا و ۱۵ درصد خانم هستند. همچنین از نظر سنی نیز میانگین سن افراد ۴۴ سال بوده است. از مجموع داوطلبان ۶۳ نفر نیز بین سن ۳۰ تا ۳۵ سال، ۴۳ نفر بین ۳۶ تا ۴۰ سال، ۴۸ نفر بین ۴۱ تا ۴۵ سال، ۴۶ نفر بین ۴۶ تا ۵۰ سال و ۳۳ نفر بین ۵۶ تا ۶۰ سال بوده‌اند.

فرماندار مشهد با تأکید بر اینکه بیشتر افرادی که برای ثبت‌نام مراجعه کرده‌اند دارای مدرک تحصیلی فوق‌لیسانس بوده‌اند، ابراز کرد: ۲۳۵ نفر از ثبت‌نام کنندگان دارای مدرک فوق‌لیسانس، ۳۶ نفر دارای مدرک دکترا، ۱۲ نفر دارای مدرک حوزوی و ۱۸ نفر از مجموع ۳۰۱ ثبت‌نام کننده با مدرک لیسانس ثبت‌نام کرده‌اند.

وی ادامه داد: برخی از ثبت‌نام کنندگان دارای شرایط جانبازی و ایثارگری بودند که مدرکشان معادل مدرک تحصیلی قرار گرفت. همچنین در زمینه داوطلبانی که دارای مشاغل آزاد بودند نیز از مجموع آمار حدود ۵۵ نفر شغل آزاد، ۸۸ نفر مشاغل دولتی، ۵۳ نفر از همکاران فرهنگی، هشت نفر پزشک، ۳۱ نفر استاد دانشگاه، شش نفر نظامی، شش نفر روحانی، نمایندگان دوره فعلی سه نفر، بازنشستگان ۱۳ نفر و سایر مشاغل ۳۳ نفر را تشکیل می‌دهند.

هاشمی ادامه داد: دراین دوره نسبت به دوره نهم و دهم شاهد رشد بوده‌ایم. امروز شاهد ثبت‌نام از نمایندگان اولین میان‌دوره مجلس خبرگان در استان هستیم و با همین روند ثبت‌نام مجلس، برای ثبت‌نام نمایندگان خبرگان نیز آماده هستیم.

فرماندار مشهد با اشاره به مجموعه هیئت اجرایی انتخابات در استان، ادامه داد: در هیئت اجرایی استان گروه‌ها و اقشار مختلف با تفکرات متفاوت حضور دارند. وحدت و انسجام خوبی بین هیئت‌های اجرایی و نظارت وجود دارد. امیدواریم که انتخابات پرشور و با حضور حداکثری مردم را شاهد باشیم.

وی با اشاره به اینکه ثبت‌نام برای شرکت در انتخابات مجلس شورای اسلامی تا ساعت ۱۸ امروز ادامه خواهد داشت، گفت: در خصوص ثبت‌نام هر دو انتخابات هیچ دغدغه و نگرانی نداریم و سرعت ثبت‌نام بسیار خوب و راضی‌کننده بوده است.

هاشمی با بیان اینکه ما موظف به اجرای قانون هستیم، گفت: از برادران اهل سنت نیز تا به امروز یک نفر ثبت‌نام کرده است.

منبع: مهر 

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.