روزنامه فایننشال تایمز در گزارشی نوشت صنعت آلمان با بزرگترین رکود خود از سال ۲۰۰۹ مواجه شده است.

بزرگترین رکود در صنعت آلمان از سال ۲۰۰۹

به گزارش گروه بین الملل قدس آنلاین، به نقل از روزنامه فایننشال تایمز، بخش صنعت در آلمان با شدیدترین رکود خود طی یک دهه مواجه است و این موضوع در حال ایجاد بحث‌هایی در این باره است که چگونه سرعت موتور بزرگترین اقتصاد منطقه یورو در حال کند شدن است.

بر اساس گزارش اداره آمار فدرال آلمان، تولیدات صنعتی -که شامل کارخانه‌ها در آلمان می‌شود - در ماه اکتبر در مقایسه با مدت مشابه سال ۲۰۱۸، ۵.۳ درصد کاهش یافت. این ارقام نشان می‌دهد رکود بخش صنعت در آلمان احتمالا بر رشد کلی در منطقه یورو طی سه ماهه چهارم تأثیر گذار خواهد بود.

این ارقام - به همراه اطلاعات منتشر شده در این هفته که نشان دهنده کاهش شدید سفارشات صنعتی در ماه اکتبر است و همچنین انتظار می‌رود این سفارشات در ماه نوامبر بیش از پیش با کاهش مواجه شود - نشان می‌دهند که چشم اندازی برای پایان یافتن رکود دو ساله بخش صنعت در آلمان وجود ندارد.

اندرو کانینگهام از موسسه کاپیتال اکونومیکس در سخنانی گفت: "رکود صنعتی آلمان وخیم‌تر خواهد شد." او همچنین گفت: "ارقام جدید تأیید کننده دیدگاه ما هستند."

اقتصاد متمرکز بر صادرات در آلمان تحت تأثیر جنگ تجاری بین آمریکا و چین، ابهام در ارتباط با برگزیت و کاهش شدید تولید خودرو قرار گرفته است، زیرا در روند تولید خودرو در آلمان به سبب قوانین جدید مرتبط با تولید گازهای گلخانه‌ای و حرکت به سوی تولید خودروهای الکتریکی اخلال ایجاد شده است.

کاهش ۱.۷ درصدی تولیدات صنعتی آلمان در ماه اکتبر بیشتر در ارتباط با اقلام بزرگ همانند ابزارها، ساختمان ها، خودروها، ماشین آلات و تجهیزات بوده که این بخش‌ها در مجموع شاهد کاهش ۴.۴ درصدی بود. این در حالی است که تولید اقلام مصرفی افزایش یافته است.

صنعت خودروسازی در آلمان -که به صورت مستقیم سبب ایجاد فرصت‌های شغلی برای ۸۳۰ هزار نفر شده و دو میلیون شغل غیرمستقیم دیگر هم در اقتصاد این کشور ایجاد کرده است- با چالش‌های خاصی مواجه است. تولید خودرو در این کشور طی ماه‌های سپتامبر تا اکتبر با کاهش ۵.۶ درصدی مواجه شد و در مجموع طی یک سال این کاهش ۱۴.۴ درصد برآورد می‌شود.

طی هفته‌های اخیر، شرکت‌های بزرگ خودروسازی در آلمان از دایملر و آئودی گرفته تا تولیدکنندگان اقلام دیگر همانند کونتیننتال و بوش اعلام کرده اند حدود ۵۰ هزار فرصت شغلی در این شرکت‌ها از دست خواهد رفت یا در معرض خطر قرار دارد زیرا سودآوری آن‌ها با کاهش مواجه شده است.

کارستن برزسکی، اقتصاددان در موسسه آی ان جی در سخنانی گفت: "شاخصه‌های نرم و سخت در ارتباط با فعالیت‌های صنعتی طی ماه‌های آتی نگران کننده هستند." او همچنین گفت: "پیش بینی‌ها در ارتباط با تولید نشان می‌دهند بسیاری از علائم مرتبط با ثبات در سطح پایینی قرار دارند، اما ثبت سفارشات همچنان در حال کاهش است و انبارها پر هستند."

نگرانی‌هایی در این باره وجود دارد که بحران در بخش صنعتی به بخش خدمات نیز سرایت خواهد کرد و بازار کار آلمان و اعتماد مصرف کنندگان را تحت تأثیر قرار می‌دهد. فشارها بر دولت برلین برای عمل به تعهداتش در ارتباط با ارائه یک بودجه متوازن و اختصاص هزینه و پول بیشتر در حال افزایش است.

رهبران جدید حزب سیوسیال دموکرات آلمان این هفته خواستار ارائه برنامه‌های "گسترده" از سوی دولت در ارتباط با سرمایه گذاری و اختصاص ۱۲ یورو برای هر ساعت کار در آستانه گفت‌وگو با حزب دموکرات مسیحی آنگلا مرکل در ارتباط با سیاست‌ها دولت ائتلافی شان شدند.

انتهای پیام/

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.