وقوع سه مورد خودکشی تنها در دو ماه در بین دانشجویان دانشگاهی در ایالت نیوجرسی و افزایش شمار خودکشی در سراسر آمریکا، زنگ هشدار را در این کشور به صدا در آورده است.

خودکشی دانشجویان آمریکایی؛ زنگ هشدار به صدا درآمد

قدس آنلاین: به گزارش روزنامه نیویورک تایمز، معاون رئیس دانشگاه «رووان/ Rowan» نیوجرسی، به دنبال سقوط یک جوان دانشجو از پارکینگ این دانشگاه که به جراحت شدید وی منجر شد، وقوع خودکشی در این دانشگاه را «هولناک» خواند.

 به دنبال وقوع این حادثه تعدادی از دانشجویان واعضای هیات علمی این دانشگاه در  مقابل مرکز سلامت روان این دانشگاه گردهم آمدند تا درباره دسترسی دانشجویان به خدمات بهداشت روان گفت وگو کنند.

به نوشته نیویورک تایمز، خودکشی در سراسر آمریکا افزایش یافته است. اکتبر (مهر) گذشته مرکز کنترل و پیشگیری از بیماری ها گزارش داد که خودکشی دومین عامل اصلی مرگ بین جوانان ۱۰ تا ۲۴ ساله آمریکایی است.

دانشگاه های سراسر آمریکا با افزایش اپیدمی گونه بحران های ناشی از سلامت روان مواجه هستند. بر اساس گزارش مرکز بهداشت روان ایالت فلوریدا، تعداد دانشجویانی مبتلا به اضطراب وافسردگی  در چند سال گذشته افزایش داشته است.

کارشناسان بر نقش فضای مجازی و رسانه های اجتماعی در افزایش استرس دانشجویان آمریکایی تاکید کرده و بر افزایش سختگیری در محیط های دانشگاهی و این احساس که مدرک ممکن است ثبات اقتصادی بلندمدت را تضمین نکند به عنوان علل افزایش اختلالات روانی بین دانشجویان اشاره کرده اند.  

محققان مدرسه پزشکی هاروارد در تحقیقی دریافتندکه در طول یک سال تحصیلی از هر پنج دانشجو در آمریکا یک نفر به خودکشی فکر می کند.

آمار انجمن سلامت دانشگاهی آمریکا نشان می دهد که شاخص تلاش برای خودکشی در بین دانشجویان در چند سال گذشته افزایش یافته است.

بر اساس گزارش نیویورک تایمز، در دانشگاه کالیفرنیای جنوبی در ترم جاری دستکم سه دانشجو ظاهرا در اثر خودکشی جان باختند. دانشگاه تولین در ایالت لویزیانا و دانشگاه ایالتی آپالاچی در کارولینای شمالی نیز در سال ۲۰۱۵ خودکشی چند نفر از دانشجویان را شاهد بوده است.

دانشگاه پنسیلوانیا که فاصله چندانی نیز با دانشگاه رووان ندارد از سال ۲۰۱۳ میلادی شاهد خودکشی ۱۴ دانشجو بوده است. پاییز گذشته رئیس بخش مشاوره وخدمات روانشناسی این دانشگاه جان خود را گرفت و این امر زنگ هشدار را در دانشگاهی که تلاش هایی را برای دسترسی به منابع سلامت روان بکار بسته است، به صدا در آورده است.

انتهای پیام/

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.