رئیس نهاد نمایندگی مقام معظم رهبری در دانشگاه فردوسی مشهد گفت: دانشجویان در راستای بیانیه گام دوم انقلاب که مقام معظم رهبری خطاب خود را نسبت به جوانان داشتند، پیشگامی خود را نشان دهند و آنچه به دانشجو و دانشگاه در زمینه القای امید و امیدواری در دانشگاه مربوط می‌شود را پیگیری کنند.

دانشجویان به القای امید در دانشگاه اهتمام ورزند

به گزارش قدس آنلاین، حجت‌الاسلام سیدمهدی حسینی مطلق، رئیس نهاد نمایندگی مقام معظم رهبری در دانشگاه فردوسی مشهد ضمن گرامیداشت ۱۶ آذرماه و روز دانشجو اظهار کرد: دانشجوی تراز انقلاب نباید نسبت به رویدادهای پیرامون خود بی‌تفاوت باشد، نخست نسبت به حوادث بین‌المللی و رویدادهای سطح جهان اسلام و پس از آن نسبت به اتفاقات و تحولات کشور خودمان باید حساسیت نشان دهد.

معنای واقعی دانشگاه یعنی دانشگاهیان برنامه‌دار

وی ادامه داد: دانشجوی ما باید جریان‌ساز باشد، امروز از یک دانشجوی برتر در سطح کشور انتظار می‌رود که برای مسائل و مشکلات شهری و اجتماعی خود برنامه داشته باشد، در واقع آن روزی دانشگاه به معنای واقعی کلمه دانشگاه خواهد بود که اساتید و دانشجویان برای مسائل جامعه خود برنامه ارائه کنند.

حسینی‌مطلق با اشاره به حضور دانشجویان مستعد، هوشمند و موقعیت‌شناس در خراسان رضوی و شهر مشهد عنوان کرد: در حال حاضر دانشجویان در اکثر تحولات و رویدادهای سطح کشور پیشگام هستند، اما امیدوارم این پیشگامی در سطح دانشگاه‌های سراسر کشور به وقوع پیوسته و استمرار داشته باشد.

رئیس نهاد نمایندگی مقام معظم رهبری در دانشگاه فردوسی مشهد بیان کرد: انتظاری که ما از دانشجویان داریم این است که این عزیزان در راستای بیانیه گام دوم انقلاب که مقام معظم رهبری خطاب خود را نسبت به جوانان داشتند، پیشگامی خود را نشان دهند و آنچه به دانشجو و دانشگاه در زمینه القای امید و امیدواری در دانشگاه مربوط می‌شود را پیگیری کنند.

وی خاطرنشان کرد: امروزه شاید رویدادها و اتفاقاتی در سطح دانشگاه‌ها به وقوع بپیوندد که دانشجویان را نسبت به آینده ناامید کند، یکی از وظایف دانشجویان پیرو خط امام و رهبری و دانشجویان تراز انقلاب این است که روحیه امید و نشاط را در جوانان رواج دهند و ما امیدواریم به کمک و برکت فعالیت‌های دانشجویی و کار رسانه‌ای مناسب در این زمینه این انتظارات برآورده شود.

معدل قابل قبول جریان‌سازی دانشجویی

حسینی‌مطلق افزود: جریان‌سازی دانشجویان در زمان‌های مختلف شکل متفاوتی از خود نشان داده است، جریان دانشجویی علی‌رغم فراز و نشیب‌های زیادی که در طول سال‌های مختلف داشته است، به‌طور کلی هنوز هم در سطح جامعه روی آن حساب می‌شود و همچنان این حرکت به جریان‌سازی در سطح جامعه ادامه می‌دهد و همه در معادلات روی جریان دانشجویی حساب می‌کنند.

وی اظهار کرد: فعالیت‌های دانشجویی در قالب تشکل‌ها، برگزاری جلسات و کرسی‌های آزاداندیشی و فعالیت‌هایی از این دست، دانشجویان را در صدر اخبار جامعه قرار داده است، وقتی به معدل این فعالیت‌ها در سطح کشور نگاه می‌کنیم، می‌بینیم که پرچم‌داری جریان‌سازی در سطح جامعه به دست دانشجویان است و امیدواریم با همکاری همه مسئولان این جریان را هرچه بیشتر به قله نزدیک‌تر کنیم.

منبع: ایکنا 

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.