معاون اقتصادی شهرداری مشهد گفت: ۳۰ هزار و ۷۰۰ میلیارد ریال ابلاغ، انعقاد قرارداد و تفاهمنامه سرمایه‌گذاری با بخش خصوصی ظرف چهار روز اخیر تاکنون در چارچوب نمایشگاه فرصتهای سرمایه‌گذاری و اقتصادی شهری در مشهد امضا شده است.

افزون بر ۳۰ هزار میلیارد ریال سرمایه‌گذاری ظرف چهار روز در مشهد امضا شد

به گزارش قدس آنلاین، اژدر اژدری افزود: این قراردادها و سرمایه‌گذاری آن مربوط به بخشهای مختلف همچون ساخت پارکینگ‌ طبقاتی، بوستان کودک و سلامت، جایگاه سوخت کوچک مقیاس و همچنین حوزه تامین منابع مالی از طریق تامین سرمایه و لیزینگ هستند.

وی ادامه داد: امروز ۱۶ آذر ماه و آخرین روز برپایی نمایشگاه فرصتهای سرمایه‌گذاری و اقتصادی شهری در مشهد همچنین مذاکراتی دیگری صورت گرفته که در پی آنها تفاهمنامه‌های سرمایه‌گذاری خوبی علاوه بر ۳.۷ هزار میلیارد ریال قرارداد سرمایه‌گذاری محقق شده تاکنون، منعقد می‌شود.

معاون شهردار مشهد ادامه داد: افزون بر ۱۰۰ فرصت سرمایه‌گذاری از سوی نهادهای اقتصادی در چارچوب نمایشگاه فرصتهای سرمایه‌گذاری و اقتصادی شهری در مشهد  ارائه شده‌ است.

وی رویکرد این نمایشگاه را انعقاد تفاهمنامه در حوزه پروژه‌های غیرساختمانی امور شهری اعلام و بیان کرد: مدیران و کارشناسان حوزه سرمایه‌گذاری در طول برگزاری نمایشگاه فرصتهای سرمایه‌گذاری و اقتصادی شهری در بخشهای مختلف مشاوره و اطلاع‌رسانی لازم را به سرمایه‌داران متقاضی سرمایه‌گذاری در امور شهری مشهد ارائه کردند.

"نمایشگاه فرصتهای سرمایه‌گذاری و اقتصاد شهر" با توجه به کمبودهای اعتباری برای اجرای طرحهای زیرساختی و خدمات شهری، به همت معاونت اقتصادی شهرداری مشهد با هدف معرفی عناصر موثر در تحقق طرحهای زیرساختی این کلانشهر از ١٢تا ١۶ آذر ماه جاری در محل دائمی نمایشگاه بین‌المللی مشهد در حال برگزاری است.

این نمایشگاه رویدادی مهم برای معرفی ظرفیتهای کلانشهر مشهد به سرمایه‌گذاران و استفاده از بخش خصوصی به منظور رشد و توسعه مشهدالرضا(ع) است زیرا علاوه بر دیگر امور شهری، جذب سرمایه‌گذار برای تکمیل طرحهای بافت پیرامونی حرم مطهر رضوی هم از دستاوردهای مهم آن بوده است.

بر همین اساس بخشهای گوناگون از جمله نهاد مجری طرح نوسازی و بهسازی بافت پیرامون حرم مطهر رضوی در این نمایشگاه حضور دارند که یکی از مهمترین دستاوردهای نمایشگاه برای این مجری انعقاد تفاهمنامه اوراق مشارکت بهسازی و بازسازی بافت پیرامون حرم مطهر و همچنین ساخت و تکمیل خطوط  دوم و سوم قطارشهری به ارزش ۲۰ هزار میلیارد ریال بین معاونت اقتصادی شهرداری مشهد و شرکت بخش خصوصی (شرکت تامین سرمایه امین) است.

حضور ۲۷ سفیر و سرکنسول جمهوری اسلامی ایران در کشورهای مختلف جهان در نمایشگاه فرصتهای سرمایه‌گذاری و اقتصادی شهری مشهد از دیگر نقاط برجسته این نمایشگاه است. این سفرا که به تازگی منصوب شده‌اند با حضور در این نمایشگاه در جریان طرحها و ظرفیتهای سرمایه‌گذاری در کلانشهر مشهد قرار گرفته و ۱۰۰ مورد فرصت سرمایه‌گذاری برای آنها تشریح شد.

پیشنهاد میزبانی مشهد از "همایش بین‌المللی شهرداران جهان" نیز دیگر دستاورد نمایشگاه فرصتهای سرمایه‌گذاری و اقتصادی شهری بود که طی نشست این گروه ۲۷ نفره از دیپلماتهای وزارت خارجه جمهوری اسلامی ایران در حاشیه نمایشگاه در مشهد مطرح شد تا مورد پیگیری قرار گیرد.

برپایی دو کارگاه تخصصی با موضوع تامین مالی پروژه‌های شهری و مولدسازی داراییها و همچنین رونمایی کتاب "ثروت عمومی شهرها" با موضوع تقویت رشد و شکوفایی اقتصادی و بهره‌برداری از داراییهای پنهان شهری، دیگر رویدادهای جنبی نمایشگاه فرصتهای سرمایه‌گذاری و اقتصادی شهری مشهد بودند.

کلانشهر سه و نیم میلیون نفری مشهد که سالانه میزبان افزون بر ۳۰ میلیون زائر و مسافر از اقصی نقاط ایران و جهان است، دارای ۱۳ منطقه و ۴۴ ناحیه شهرداری است.

شهرداری مشهد با افزون بر ۱۰ هزار کارمند، علاوه بر مدیریت و نظارت عالی بر شهرداران مناطق ۱۳ گانه این شهر هشت معاونت شامل حمل و نقل و ترافیک، خدمات شهری، فرهنگی و اجتماعی، فنی و عمرانی، شهرسازی و معماری، برنامه ریزی و توسعه، مالی و اداری، معاونت اقتصادی به اضافه تشکیلات مشاور و رییس حوزه شهردار را به عنوان زیرمجموعه خود دارد.

منبع: ایرنا

انتهای پیام/

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.