یک محقق و پژوهشگر علوم انسانی تصریح کرد: خوشبختانه امروز قوه قضائیه با ریاست حجت الاسلام والمسلمین ابراهیم رییسی به نحوی اداره می‌شود که با رأفت اسلامی همراه است و تمامی تصمیمات وی با ارج نهادن به کرامت نفسانی انسان‌ها و نگاه ویژه به حقوق شهروندی اتخاذ می‌شود.

امروز توجه به رأفت اسلامی و کرامت انسانی در قوه قضائیه مشهود است

قدس آنلاین: دکتر ملیحه بنانی، حقوقدان، محقق و پژوهشگر علوم انسانی ضمن تبریک روز دانشجو اظهار داشت: ویترین هرکشوری ، دانشجویان آن کشور هستند که خوشبختانه در سالهای اخیر دانشجویان ما با بصیرت و اگاهی کامل همیشه همراه مردم و همگام با رهبری بوده اند .

وی تصریح کرد: در جامعه‌ای که به دانشجو ارج نهاده می شود در واقع ویترین جهانیشان را به شکیل ترین نحو در جهان معرفی می کنند.

بنانی ادامه داد: در عرصه نظامی و علم و دانش ابرقدرت هستیم و پزشکان، مهندسین و حقوق دانان و جامعه شناسان و روانشناسان ما در جهان که از بدنه نظام و از قلب دانشگاه‌های ما هستند و پرچم مقدس جمهوری اسلامی را بر فراز بلاد کفر به اهتزاز درآورده‌اند، کم نیستند.

این حقوقدان افزود: دانشجویان ما در مجامع ورزشی به حس جاه طلبی و حب شهرت و قدرت غلبه کردند و با رژیم غاصب اسرائیل در مسابقات رو در رو شدند اما قهرمانی را با دومی و سومی عوض کردند که این موضوع به تربیت صحیح اجتماعی دانشگاههای کشور بر می‌گردد در واقع حس وطن پرستی و مستکبر ستیزی را در وجود جوانان دیروز و امروز ایران اسلامی پرورش یافته است.

وی خاطر نشان کرد: باید دست مریزاد گفت به تمام اساتید، رؤسای دانشگاهها و نهادهای محترم رهبری مستقر در دانشگاهها و حضور پاک و همیشه برجسته یشان چرا که امروز اگر دشمنان اسلام و مسلمین نتوانستند به عظمت رهبر جمهوری اسلامی ایران و ولی امر مسلمین خدشه وارد کنند ، تنها وجود تربیت اجتماعی عمقی است که در دانشگاهها بر جوانان ما اعمال شده است.

بنانی تأکید کرد: احترام به دانشجویان متعهد به ارزشهای انقلاب اسلامی و خون شهیدان ما باید همچنان پایدار بماند در واقع پاسداشت این بزرگواران و مسافران بهشت که برای امنیت و دفاع از شرف و ناموس و تمامیت ارضی ما جان در میدان جنگ گذاشتند، توسط دانشجویان با بصیرت باید صورت بپذیرد.

این محقق و پژوهشگر علوم انسانی تصریح کرد: خوشبختانه امروز قوه قضائیه با ریاست حجت الاسلام والمسلمین ابراهیم رییسی به نحوی اداره می‌شود که با رأفت اسلامی همراه است و تمامی تصمیمات وی با ارج نهادن به کرامت نفسانی انسان‌ها و نگاه ویژه به حقوق شهروندی اتخاذ می‌شود.

بنانی بیان داشت: یکی از مواردی که می‌توان صحه بر این امر نهاد، دستور اخیر ایشان مبنی بر انتقال متهمان بازداشت شده درگیری‌های اخیر بوده که کفالت و یا تأمین و تودیع وثیقه را ممنوع اعلام کردند که در هیچ دوره ای شاهد چنین عدالت قضایی نبوده‌ایم.

وی ادامه داد: در واقع آزادی دانشجویان در تجمع اخیر توسط رییس قوه قضاییه، نشأت گرفته از نگاه وی نسبت به اهمیت حضور نخبگان در عرصه جامعه است چرا که آنها با بصیرت، تعصب و غیرتی بالا نسبت به اصل نظام و رهبری ، همیشه مطالبات خود را از ،مقام معظم رهبری خواسته و ایشان نیز چنان با صبر و حلم و آرامش، حتی در مواقع عدم رعایت دانشجو در کنترل هیجانات خود در مطالبه گری، برخورد شایسته داشته اند.

بنانی افزود:مقام معظم رهبری جایگاه ویژه‌ای را برای دانشجویان در قلب و ضمیر خود قائل هستند و قطعا شناخت و تحقیق در مورد ویژه گی های عرفانی حضرت آیت الله سید علی خامنه ای ، نوع نگاه ایشان را به دانشجویان ابراز می کند.

این محقق و پژوهشگر خاطر نشان کرد: دانشجو یکی از بازوان ولی امر مسلمین در روزهای سخت در کنار ملت و رهبری بوده و امروز اگر در مقابل نامهربانی و بی تخصصی دولت ناکارآمد سکوت کرده است، به حکم رهبری، پدر معنوی همه ی ما انقلابی ها و اهمیت وفاق ملی است و ما باید فرمانبردار ایشان باشیم.

انتهای پیام/

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.