اکثریت ملت عراق این روزها به این نتیجه رسیده اند که آمریکا به طور ناامید کننده ای از طریق دخالت مستقیم و غیرمستقیم برای آسیب رساندن به نظام سیاسی عراق تلاش می کند.

خروش مردم عراق در پاسخ به ندای مرجعیت و درهای بسته مردمی مقابل آشوب‌طلبان آمریکایی

به گزارش گروه بین الملل قدس آنلاین، اکثریت ملت عراق این روزها به این نتیجه رسیده اند که آمریکا به طور ناامید کننده ای از طریق دخالت مستقیم و آشکار و همچنین توسط دنباله های خود برای آسیب رساندن به نظام سیاسی عراق تلاش می کند؛ چراکه نظام عراق نشان داده است از محور مقاومت حمایت می کند و یاری گر مسائل مهم دنیای اسلام و عرب از جمله مسئله فلسطین و مخالف زیاده خواهی های آمریکاست.

هنگامی که آمریکا در سال 2003 به عراق حمله کرد اعتقاد داشت که می تواند عراق را آنگونه که دوست دارد بپروراند و نظامی را در آنجا تشکیل دهد که موافق عادی سازی با رژیم صهیونیستی و دشمن محور مقاومت به ویژه ایران باشد و به عبارتی دیگر نسخه ای مشابه از دیگر رژیم های عربی باشد که آمریکا آنها را تابع خود کرده و از آنها برای اجرای طرح های صهیونیستی-آمریکایی در منطقه استفاده می کند.

آمریکا اخیرا پی برده است که ملت عراق تسلیم آن نخواهد شد و در مقابل تمام تلاش هایش برای ازبین بردن هویت این ملت و وادار کردن آنها به پشت کردن به تمام ارزش های تاریخی، دینی، و مسائل امت عربی و اسلامی مقاومت کرده است؛ بنابراین با توسل به شنیع ترین و کثیف ترین ابزارها مانند ایجاد کردن گروه تروریستی داعش درصدد ایجاد شک و تردید دینی و عقیدتی در نزد جوانان عراق برآمد و مردم عراق را به جان یکدیگر انداخت، به امید آنکه این کشور را تجزیه کند.

«منیب السائح» تحلیلگر مسائل عراق در مقاله ای می نویسد: فتوای جهاد کفائی و تشکیل نیروهای بسیج مردمی و همچنین ایستادن ایران در کنار ملت عراق طرح های آمریکا را به شکست کشاند و نیروهای عراقی سرزمین خود را از لوث تروریست های داعش پاک کردند، اما با این وجود آمریکا دست از تلاش های توطئه آمیز خود برنداشته و اینبار با طرحی دیگر که عناصر قدرت عراق یعنی مرجعیت دینی، بسیج مردمی و رابطه با ایران را در هدف داشت به میدان برگشت.

آمریکا با همکاری رژیم صهیونیستی، عربستان سعودی و امارات تظاهرات مسالمت آمیز عراق در اعتراض به فسادی که نتیجه دخالت های آمریکا از طریق تحمیل نظام طائفه ای بوده است را فرصت مناسبی برای موج سواری و به کارگیری عناصر باقی مانده گروه تروریستی داعش، بعثی ها و مزدوران خود یافت و برای منحرف کردن تظاهرات از روند مسالمت آمیز و سردادن شعارهای بی ارتباط با خواسته های مردمی مانند حمله به مرجعیت، بسیج مردمی و ایران تلاش کرد، اما هنگامی که این شعارها در میان معترضان واقعی بازتابی نداشت، وارد مرحله اجرای عملی این شعارها از طریق کشتار رزمندگان بسیح مردمی، آتش زدن کنسولگری های ایران در نجف و کربلا و تهدید مرجعیت دینی شد.

یکبار دیگر مرجعیت عالی دینی به رهبری آیت الله سیستانی وارد عمل شد تا از سقوط عراق به مسیری نامعلوم جلوگیری کند و برای تحقق این مهم از تظاهرات کنندگان صلح جو خواست تا راه خود را از خرابکاران جدا و آنها را از بین خود طرد کنند و اجازه ندهند تا آنها از تظاهرات مسالمت آمیزشان سوء استفاده کنند. در این هنگام عشایر ناصریه و مناطق جنوبی در پاسخ به ندای مرجعیت به خیابان ها آمدند و باسردادن شعارهایی در حمایت از آیت الله سیستانی دخالت های آمریکا، اسرائیل و عربستان را محکوم کردند. طی روزهای گذشته نیز مردم عراق در تمام شهرها به ویژه در بغداد با حضور درخیابان ها و میدان های اصلی به ندای مرجعیت پاسخ دادند و مزدوران سفارت های خارجی، ایتام صدام و بقایای داعش پا به فرار گذاشتند.

آنگونه که به نظر می رسد اردوگاه آمریکا و دنباله روهای آن از حضور پرشور و گسترده مردم در حمایت از آیت الله سیستانی و علیه دخالت های آنها غافلگیر شده اند که مانند همیشه دستور توسل به خشونت برای انتقام شکست خود را صادر کرده اند؛ به گونه ای که عناصر مسلح را به میدان الخلانی در بغداد فرستادند و با به رگبار بستند مردم چهار نفر را شهید و ده ها تن را زخمی کردند.

هرچند وقایع دو روز اخیر دردآور بود، اما نشان داد که برخی طرف ها می خواهند وضعیت عراق را به آشوب بکشانند و اجازه ندهند عراقی ها امور خود را از طریق مسالمت آمیز اصلاح کنند؛ تلاشی که به دلیل حضور مرجعیت عالی دینی و مردمی آگاه به در بسته خورده و مردم عراق اجازه آشوب و یا درگیری فیمابین را نداده اند و زمین، زمین مرجعیت و ملت خواهد ماند.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.