مدیر عامل موسسه بقاع متبرکه و اماکن مذهبی آستان قدس رضوی گفت: علاقمندان برای ارسال آثار خود به اولین جشنواره ملی شعر مرد روزگاران‌ با موضوع زندگی شهید آیت‌الله مدرس(ره) تا بیستم دی ماه فرصت دارند.

برگزاری اولین جشنواره ملی شعر «‌مرد روزگاران»

به گزارش قدس آنلاین، مدیر عامل موسسه بقاع متبرکه و اماکن مذهبی آستان قدس رضوی گفت: این جشنواره شعر با همکاری موسسه آفرینش‌های هنری آستان قدس رضوی در راستای معرفی سیره و شخصیت زنده همیشه تاریخ شهید آیت‌الله سید حسن مدرس(ره) با هدف کشف و پرورش استعدادهای ادبی و ارتباط با شعرا و بزرگان ادب کشور برگزار می‌شود.
حجت‌الاسلام والمسلمین سید محمد جواد رئوف سیدنژاد افزود: موضوع اشعار باید برگرفته از زندگی، ویژگی‌های شخصیتی، عملکرد شهید مدرس(ره)، سیره عملی، سبک زندگی، ویژگی‌های مبارزاتی و حماسی مانند شهامت، شجاعت، ساده‌زیستی، آزادگی، قناعت، ایام زندگی، تحصیل، تبعید، شهادت و زیارتگاه شهید مدرس‌(ره) باشد.
وی با اشاره به اینکه از هر شرکت‌کننده حداقل دو اثر مستقل پذیرفته می‌شود، تصریح کرد: علاقه‌مندان می‌توانند آثار خود را در قالب‌های شعر کلاسیک، نو، نیمایی و سپید ارسال کنند. آثار ارسالی نباید قبلاً در مجموعه‌های شعری از فردی یا جمعی، ویژه نامه‌ها و جشنواره‌ها منتشر شده باشد و در جشنواره‌های مختلف حائز رتبه شده باشد. آثار باید به صورت تایپ شده‌، فایل word و فونت نازنین ارسال شود که ذکر مشخصات‌، شماره همراه و بخش مورد نظر جشنواره الزامی است .
سیدنژاد با اشاره به اینکه آثار منتخب جشنواره ملی شعر «‌مرد روزگاران‌» به صورت مجموعه شعر چاپ و منتشر خواهد شد، افزود: این جشنواره در دو بخش اصلی و نوقلمان برگزار می‌شود که از برگزیدگان آن با اهدای وجه نقد از یک تا ۳ میلیون تومان‌، لوح تقدیر و چاپ اثر تقدیر خواهد شد.
وی افزود: مهلت ارسال آثار تا بیستم دی ماه است و علاقه‌مندان می‌توانند آثار خود را از طریق پیام‌رسان‌های رسمی کشور از طریق بله و سروش به شماره ۰۹۱۵۶۹۱۱۲۳۱۷ و یا پست الکترونیکی Aqr.modarres@gmail.com ارسال کنند.

منبع: آستان نیوز 

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.