خراسان شمالی- در نشست ۳ ساعته صمیمانه استاندار خراسان شمالی با دانشجویان استان حل مشکلات رفت و آمد یکی از موضوعات مهم طرح شده توسط دانشجویان بود که دکتر شجاعی برای حل این مشکل نشستی ۲ ساعته را با حضور نمایندگان دانشجویی، روسای دانشگاه و مدیران اجرایی مربوط برگزار کرد.

سرویس رفت و آمد دانشجویان برقرار شود

به گزارش قدس آنلاین، به نقل از روابط عمومی و امور بین الملل استانداری خراسان شمالی، دکتر محمدعلی شجاعی در این نشست دستور داد: فرماندار بجنورد مسئول پاسخگویی به حل این مشکل است باید با همکاری شهرداری مرکز استان شنبه هفته آینده این مشکل حل و سرویس ایاب و دهاب دانشجویان برقرار شود.

شجاعی با انتقاد از اختصاص اعتبار اندک شهرداری ها به سیستم حمل و نقل عمومی، افزود: شهرداری بجنورد از اتوبوس ها و مینی بوس های خود برای حل این مشکل بهره مند شود و کمبودها را با فعال کردن تاکسیرانی برطرف کند و همچنین ساعات رفت و آمد سرویس ها مشخص باشد.

وی تاکید کرد: تفاوت قابل توجهی بین نرخ کرایه اتوبوس و تاکسی ها وجود نداشته باشد.

شجاعی اشاره داشت: سرویس دهی به دانشگاه علوم پزشکی در اصل خدمت رسانی به مردم است چرا که ظرفیت های درمان مختلف با هزینه های پایین در این دانشگاه ایجاد شده است که مردم برای استفاده از آن باید هزینه بالایی برای رفت و آمد پرداخت کنند.

وی دستور داد: شهرداری بجنورد برای مسقف کردن ایستگاه های دانشجویی و تعریف سیستم پرداخت هزینه اتوبوس به صورت ترمی را بررسی و در دستور کار خود قرار دهد.

شجاعی با اشاره به اینکه بخشی از ارزش افزوده شهرداری های استان را به دلیل کوتاهی آنان در حوزه حمل و نقل را نگه داشته ایم، افزود: ۴ میلیارد تومان سهم ارزش افزوده شهرداری بجنورد امروز آزاد می شود و این پول باید تنها در سیستم و حمل و نقل عمومی شهرداری هزینه شود.

نماینده عالی دولت در خراسان شمالی در ادامه این نشست به موضوع بازگشایی خیابان قیام برای رفت و آمد راحت تر دانشجویان اشاره داشت و گفت: از محل اعتبارات استانی و شهرستانی پیش بینی شده در سالجاری تا یک ماه آینده پیمانکار مشخص و تجهیز کارگاه صورت گیرد و همچنین تا یک ماه آینده تمام تملک های بخش دولتی و خصوصی این مسیر نهایی شود.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.