نشست خبری «تشریح وضعیت رهبر شیعیان نیجریه و تبیین برنامه های حمایتی» امروز ۱۷ آذر ماه ۹۸، در محل کانون همبستگی فرزندان شاهد برگزار شد.

حسین عامریان: اقدامات شیخ زکزاکی با منافع آمریکا و عربستان منافات داشت/ سهیلا زکزاکی: با گذشت ۴ سال از حادثه زاریا، هنوز عدالت اجرا نشده

قدس آنلاین: توجه به اینکه شیخ ابراهیم زکزاکی رهبر مظلوم و مجاهد شیعیان نیجریه، علیرغم بیماری شدید در حبس به سر می برد، به منظور حمایت از این پدر ۶ شهید و زمینه سازی آزادی و درمان ایشان، نشست خبری «تشریح وضعیت رهبر شیعیان نیجریه و تبیین برنامه های حمایتی» با حضور سهیلا زکزاکی(دختر شیخ ابراهیم زکزاکی)، دکتر ناصر(پزشک معالج ایشان از نیجریه) و حسن بالا(مسئول دفتر شیخ زکزاکی) امروز یکشنبه ۱۷ آذر ۹۸ ساعت ۹ صبح در محل سازمان مردم نهاد کانون همبستگی فرزندان شاهد  برگزار شد. 

حسین عامریان: همه باید حمایت حداقلی را برای آزادی شیخ زکزاکی انجام دهند

در این نشست خبری، حسین عامریان دبیر کل کانون همبستگی فرزندان شاهد با تشریح جزییات روند درمان و حمایت های جمهوری اسلامی از شیخ زکزاکی گفت: در اصول و ارزش های جمهوری اسلامی، ما مرز جغرافیایی نداریم و همه باید در کنار یکدیگر باشیم و وظیفه داریم از مسلمانان و شیعیان دفاع کنیم. باید تلاش کنیم تا ظلم هایی که بر شیخ نمر و سایر رهبران شیعی اتفاق افتاده بار دیگر رخ ندهد.

وی افزود: با اینکه نیحریه کشوری غنی و ثروتمند است اما امکانات و رفاه چندانی ندارد، گرچه با وجود این شیخ زکزاکی فعالیت های فرهنگی بسیاری را برای مردم این کشور انجام دادند و با تلاش در حوزه فرهنگی توانستند افرادی بسیاری را جذب کنند و گام های بلندی بردارند.

حسین عامریان تاکید کرد: مجموعه ای که ایشان رهبری آنرا برعهده داشتند به سمت برنامه ها و اهداف نظامی و تسلیحاتی پیش نرفت بلکه ایشان سعی کرد بین شیعه و سنی وحدت ایجاد کند و تمامی این اقدامات با منافع امریکا، اسراییل و عربستان منافات داشت. 

دبیر کل همبستگی فرزندان شاهد گفت: همین اقدامات شیخ زکزاکی باعث شد که در سال ۲٠۱۴ در اقدامی،  حکومت این کشور سه فرزند شیخ را به شهادت رساندند و پس از ان نیز در ایام عاشورا سه هزار نفر از مردم را قتل عام کردند و با آر پی جی خانه ایشان را نیز منفجر کرده و سه فرزند دیگر ایشان را نیز در راهپیمایی روز جهانی قدس شهید شدند. متاسفانه در این واقعه، خواهر ایشان را نیز به طرز فجیعی سوزاندند. 

وی ادامه داد: پس از اینکه حکومت نیجریه و برخی دشمنان دیدند که ایشان همچنان نقش کاریزمایی و رهبری شیعیان را برعهده دارند و ادامه می دهند وی را به زندان انداختند. در حال حاضر شرایط جسمی ایشان مناسب نیست و ۴۳ ترکش در بدن ایشان قرار دارد و مسمومیت شدید کادمیوم و سرب در بدن ایشان مشاهده شده است، بنابراین همه بایستی حمایت حداقلی را از شیخ زکزاکی و آزادی ایشان انجام دهند.
حسین عامریان افزود: مستضعفین جهان ایران را مأمن خود می‌دانند و اگر این جایگاه حفظ نشود ما به انقلاب خیانت کرده ایم در این باره مسلما باید هزینه‌هایی پرداخت شود برای اینکه این هزینه پرداخت نشود باید همه یکصدا باشند ما باید در این قضیه منافع امت اسلامی را در نظر بگیریم و اگر می‌خواهیم امت امام زمان باشیم باید لوازم آن را فراهم کنیم.


مدیر عامل سازمان کانون همبستگی فرزندان شاهد گفت: دلیل اینکه NGo فرزندان شهدا در این قضیه ورود کرد آن  است که شیخ زکزاکی پدر ۶ شهید هستند و ما در اینجا یک قدم کوچک برداشته ایم و انتظار داریم دولت نیز وارد شود نگاه ما انقلابی است و باید منافع ملی را دید.


وی گفت: ما در این باره نامه‌های خطاب به مسئولان کشورمان ارسال کرده‌ایم و درخواست کردیم که آن‌ها ورود کنند و سکوت آن‌ها برای ما قابل پذیرش نیست و باید از این جریان حمایت کنیم.
وی افزود: نامه‌ای هم به کشورهایی که فکر می‌کنیم تاثیر گذار باشند مثل اردوغان نخست وزیر ترکیه، نخست وزیر مالزی، رئیس جمهور روسیه و چند نهاد بین المللی در خصوص حقوق بشر و کنوانسیون‌های بین المللی در خصوص شیعیان نیجریه و شخص شیخ زکزاکی مکاتبه کرده ایم وخواسته ایم نقش خود را در این باره ایفا کنند.

سهیلا زکزاکی: با گذشت ۴ سال از حادثه زاریا، هنوز عدالت اجرا نشده

همچنین در ادامه این نشست خبری، سهیلا زکزاکی(دختر شیخ ابراهیم زکزاکی) به تشریح اقدامات ضد انسانی حکومت نیجریه و وضعیت جسمی شیخ زکزاکی پرداخته و گفت: ۴ سال قبل در دسامبر ۲۰۱۵ ، ارتش نیجریه به حسینیه بقیه الله و سپس محل اقامت شیخ و دارالرحمه حمله و بیش از هزار نفر را قتل عام کردند. در این جنایت، ۲۹۷ زن، ۲۳ خانم باردار، ۵۴۸ مرد و ۱۹۳ کودک به قتل رسیدند و ۳۹ خانواده به طور کامل کشته شدند. علاوه بر این، آنها انسان های بسیاری را زنده زنده در آتش سوزاندند و در گورهای دسته جمعی دفن کردند.

سهیلا زکزاکی ادامه داد: تمامی این اقدامات در واقع تلاشی برای قتل شیخ بوده که پس از آن نیز خود ایشان و همسرشان زندانی شدند. همچنین در دسامبر ۲۰۱۶، نیز یک دادگاه عالی تعیین کرد که دستگیری شیخ زکزاکی و همسر ایشان غیر قانونی بوده و دستور به آزادی غیر مشروط ایشان دادند اما با تمام این تفاسیر، توسط حکومت با آزادی غیر مشروط ایشان مخالفت شد. سلامتی ایشان هر روز در حال افول است چرا که در حادثه زاریا دچار صدمات غیر قابل جبرانی شده اند.

دختر شیخ زکزاکی افزود: اخیراً کشف شد که شیخ علاوه بر مشکلات متعدد دیگری که دارد دچار مسمومیت سرب و کادمیم شده است، این امر منجر به فشار بیشتری بر حکومت شد که نتیجتاً بعد از آنکه مشخص شد آنها نمی توانند درمان مناسب را در نیجریه به سرانجام برسانند، اجازه یک سفر درمانی به هند را برایشان صادر کردند. سفری که کاملاً تحت نظارت سازمان امنیت نیجریه بود و متاسفانه توسط مسئولین امر، دچار خرابکاری شد و به گونه ای که بدون هیچ درمانی به نیجریه بازگشتند.

وی تصریح کرد: بیش از ۴ ماه از برگشت آنها می گذرد و در این مدت اجازه هیچگونه درمانی داده نشده است. در ۵ دسامبر ۲۰۱۹ همان دادگاهی که حکم درمان ایشان را صادر کرده بود، دستور داد تا ایشان به زندان مرکزی ایالت کادونا منتقل شوند. ما اکنون از وضعیت ایشان در زندان بی اطلاعیم و در حال حاضر فشار بیشتری بر حکومت نیجریه لازم است تا ایشان را بدون شرط آزاد کنند.

پزشک معالج شیخ زکزاکی از نیجریه: هفت نوع بیماری در بدن شیخ مشاهده شده است

در ادامه این نشست خبری، دکتر ناصر(پزشک معالج ایشان از نیجریه) نیز به ارائه توضیحاتی درباره روند بیماری و وضعیت جسمی شیخ زکزاکی پرداخت و اظهار داشت: پس از اینکه ایشان به زندان مرکزی ایالت کادونا منتقل شد وضعیت سلامتی شان وخیم تر شد. ما برای اینکه از شرایط ایشان باخبر شویم، مجبور بودیم به آن زندان برویم واین در حالی است که با اینکه من جزو زندانیان نبودم رفتار نامناسبی داشتند و اوضاع نامناسب آنجا به گونه ای است که چهار نفر نیز در انجا به شهادت رسیده اند.

پزشک معالج شیخ زکزاکی همچنین گفت: سم کادمیم، سرب و برخی آلاینده ها در بدن ایشان دیده شده و علاوه بر آن، گردن و کتف شیخ نیز صدماتی دیده است. این روند از ۲۰۱۵ و ۲۰۱۶ در حال وقوع بوده و متاسفانه هفت نوع بیماری در بدن ایشان مشاهده شده است که باید هر چه سریعتر درمان شوند.

وی بیان کرد: مسمومیت ایشان با سرب و کادمیم بیشتر به دلیل تجهیزات زندان و دستبندی که به ایشان بسته شده و گلوله‌هایی که در دست و سر او وجود دارد، اتفاق افتاده و موجب شده که مسمومیت به خون ایشان منتقل شود. هر نوع اقدام خصمانه برای کشته شدن ایشان صورت گرفته به گونه ای که ۴۳ گلوله در سر ایشان، ۹ گلوله در دست او و بالای سر او پیدا شده استکه هر فرد دیگری به جای ایشان بود تا الان به شهادت رسیده بود و زنده ماندن ایشان شبیه معجزه است.

وی در پایان گفت: من به عنوان عضوی از تیم پزشکی شیخ زکزاکی این را از دولت نیجریه نمی‌پذیریم و درخواست می‌کنیم رفتار خصمانه علیه ایشان را متوقف کند.
 

انتهای پیام/

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.