آژانس بین‌المللی انرژی اتمی با اشاره به دیدار مدیر کل جدید این سازمان با معاون وزیر خارجه ایران بر لزوم همکاری کامل و به موقع ایران با آژانس تاکید کرد.

گروسی به دنبال ایجاد یک روابط سازنده کاری با طرف ایرانی است

قدس آنلاین: آژانس بین المللی انرژی اتمی درباره دیدار «رافائل گروسی» مدیر کل جدید این سازمان و عباس عراقچی معاون وزیر خارجه ایران که روز جمعه در وین برگزار شده بود بیانیه منتشر کرد. 

در این بیانیه آمده است؛ دو طرف در این دیدار درباره فعالیتها و اقدامات پادمانی آژانس در ایران از جمله راستی آزمایی و نظارت تعهدات هسته‌ای این کشور تحت توافق برجام و دیگر مسائل رایزنی کردند. 

این بیانیه افزود: مدیر کل آژانس در این دیدار همانطور که قبلا تاکید کرد بود به دنبال ایجاد یک روابط سازنده کاری با طرف ایرانی است. رافائل گروسی همچنین بر نیاز به همکاری کامل و به موقع ایران در پرداختن به سوالات آژانس درباره تکمیل اعلامیه‌های پادمانی ایران تاکید کرد.

عباس عراقچی نیز  روز جمعه درباره اولین ملاقاتش با مدیرکل جدید آژانس بین المللی انرژی اتمی که پس از نشست کمیسیون مشترک برجام انجام شد، این ملاقات را بسیار مفید ارزیابی کرد و گفت: بعد از انتخاب ایشان به این سمت ما دیدار رسمی سیاسی با ایشان نداشتیم، البته آقای غریب آبادی سفیر ما با ایشان دیدار کرده بود و این اولین دیدار سیاسی بود که با ایشان داشتیم.

وی بیان کرد: برای شروع کار، ملاقات خوبی بود. ملاقات کاملا محترمانه و هر دو طرف تأکید کردند که همکاری های سابق و مثبت و سازنده ما با آژانس ادامه خواهد یافت و آژانس نیز رویکرد حرفه ای خود را حفظ خواهد کرد و به انجام وظایفش در ایران به شکل کاملا بیطرفانه و حرفه ای ادامه خواهد داد.

عراقچی خاطرنشان کرد: درباره ابعاد مختلف همکاری های صحبت کردیم درباره برخی مشکلاتی که اخیرا وجود داشته و راه حل هایی که وجود دارد، بحث کردیم. خوشبختانه نیت و اراده خوبی را در آقای گروسی شاهد بودم که وظایف خودش را به عنوان مدیرکل آژانس در یک فضای کاملا حرفه ای و به دور از فشارهای سیاسی که معمولا در شورای حکام وجود دارد، انجام دهد و ما از این جهت بسیار خرسندیم.

انتهای پیام/

منبع: خبرگزاری فارس

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.