مسئول جدید سیاست خارجی اتحادیه اروپا برجام را برای امنیت جهانی و عدم اشاعه هسته‌ای حیاتی برشمرد و تاکید کرد: ما دارای مسئولیت جمعی برای حفظ این توافق هستیم.

تاکید مسئول سیاست خارجی اتحادیه اروپا بر اجرای کامل برجام

قدس آنلاین: جوزف بورل مسئول جدید سیاست خارجی اتحادیه اروپا در حساب کاربری خود در توئیتر نوشت: برجام برای امنیت جهانی و عدم اشاعه هسته‌ای، حیاتی است. ما مسئولیت جمعی برای حفظ توافق با ایران داریم. پس از برگزاری نشست کمیسیون مشترک (برجام)، به عنوان هماهنگ کننده از اجرای کامل توافق و معکوس کردن روند منفی اخیر حمایت می‌کنم.

جدیدترین نشست کمیسیون مشترک برجام روز جمعه با حضور نمایندگان ایران و سایر طرف‌های توافق و اتحادیه اروپا در وین برگزار شد.

اعضای کمیسیون مشترک (1+4) در بیانیه پایانی خود ضمن تاکید بر اهمیت حفظ منافع اقتصادی ایران منبعث از برجام، ایران را قویاً به برداشتن تمامی گام‌های لازم جهت اجرای کامل تعهدات هسته‌ای و عدم اتخاذ گام‌های تشدید کننده در این خصوص تشویق کردند.

جمهوری اسلامی ایران پس از یک سال از خروج یک‌جانبه آمریکا از برجام و نقض آن، طبق شروط تعیین شده در این توافق (بندهای 26 و 36) گام‌هایی را در جهت کاهش اجرای تعهدات هسته‌ای‌اش برداشته و اعلام کرده است، در صورتی‌که سایر طرف‌ها اقدامی موثر و عملی در جهت اجرای تعهدات خود ذیل برجام برندارند و راه‌های بهره‌مندی ایران از منافع اقتصادی مورد انتظار از توافق را فراهم نکنند، ایران به این روند ادامه خواهد داد.

بندهای 26 و 36 به ایران اجازه می‌دهد تا در صورت عدم پایبندی سایر طرف‌ها به تعهداتشان، اجرای تعهدات خود را به‌طور کلی و جزئی کاهش دهد.

انتهای پیام

منبع: خبرگزاری ایسنا

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.