زنجان- رئیس ستاد انتخابات استان زنجان گفت:حضور کاندیداهای زن در انتخابات دوره یازدهم بیشتر از دوره دهم است.

داوطلبان از فضای مجازی در زمان مقرر و به شکل قانونی استفاده کنند

به گزارش خبرنگار قدس آنلاین:مرادی ناقچی معاون سیاسی، امنیتی و  رئیس ستاد انتخابات استان زنجان در نشست خبری صبح یک شنبه که  به مناسبت  یازدهمین دوره انتخابات مجلس شورای اسلامی برگزار شد، افزود: رویکرد ستاد انتخابات توجه به دو راهبردی است که رهبر و امام راحل تبیین فرمودند،میزان رای مردم  و رای حق الناس است.
 مرادی ادامه داد:تلاش ما بر این دواصل است که مجریان انتخابات دو اصل،بی طرفی و رعایت امانتداری و قانون را فصل الخطاب خود بدانند.
رئیس ستاد انتخابات استان زنجان  با اشاره به ارکان  انتخابات، مشارکت و بهره گیری از تمامی فرصتهای قانونی برای  بستر سازی امنیت،  تقویت و تبیین احساس امنیت در جامعه،سلامت انتخابات و بی طرفی و قانونمندی و عمل به قانون  انتخابات را حایز اهمیت دانست.
مرادی با تاکید بر اینکه هیچ کس حق ندارد با استفاده از امکانات عمومی له یا علیه کاندیدایی استفاده کند،ادامه داد: در هشت فرمانداری و ده بخشداری هیاتهای نظارت تشکیل شد و همکاری و تعامل خوبی در ستاد انتخابات و جود دارد.
وی  گفت: ۱۹۸نفر در قالب هیاتهای اجرایی از معتمدین و اعضای اداری تشکیل شد که  امر اجرای انتخابات را انجام می دهند.
معاون سیاسی و امنیتی  استانداری  با اذعان به اینکه از استان زنجان  ۲۲۳نفر کاندیدای نمایندگی مجلس شورای اسلامی ثبت نام کرده اند گفت:از این تعداد  ۲۰۲نفر مرد و ۲۱نفر زن هستند  که  ۱۹درصد رشد نسبت به دوره دهم را شاهد هستیم.
وی یاد اور شد:ترکیب جنسی داوطلبان مجلس یازدهم ۹۱درصد مرد و ۹درصد زنان به خود اختصاص داده اند و تعداد ثبت نام کنندگان زنان در دوره یازدهم بیشتر از دوره دهم است. 
مرادی  با اشاره به اینکه میانگین سنی کاندیداها  ۴۱تا ۴۵سال است افزود: در مجلس یازدهم ۲۱درصد داوطلبین از ایثارگران هستند و ۲۷درصد داوطلبین در دوره های قبل نیز شرکت داشته اند.
وی با اشاره به اینکه تمهیدات لازم برای برگزاری انتخابات الکترونیک پیش بینی شده است گفت:در برخی از  شهرستانها در خصوص  فیبر نوری مشکل داشتیم که  در این راستا آسیب شناسی انتخابات گذشته  را در قالب شش  کمیته بررسی می کنیم. 
رئیس ستاد انتخابات با تاکید بر اینکه قانون شکنی در فضای مجازی پذیرفتنی نیست ادامه داد:از داوطلبین خواسته شده که از فضای مجازی  به شکل قانونی استفاده کنند.
 مرادی با یاد اوری این مطلب که بعد از بررسی صلاحیتها  فرمانداران اسامی را به دادستانی، اطلاعات،  ثبت احوال و پلیس بین الملل ارائه می دهند گفت: هر گونه تبلیغ به غیر از زمان قانونی صورت گیرد امحا خواهیم کرد.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.