نخستین نشست هم اندیشی بانوان خادم حرم منور رضوی با هدف ارتقاء خدمت به زائران بارگاه مطهر امام رضا علیه‌السلام با حضور تولیت آستان قدس رضوی برگزار شد.

برگزاری نخستین نشست هم‌اندیشی بانوان خادم حرم رضوی با تولیت آستان قدس

به گزارش قدس آنلاین، حجت الاسلام والمسلمین احمد مروی در نشست تخصصی خادمان و خادمیاران خواهر بارگاه منور امام رضا علیه‌السلام که با حضور ۶۰ نفر از خدمه خواهر در تالار ولایت حرم مطهر رضوی برگزار شد، با قدردانی از نقش مؤثر بانوان در خدمت‌رسانی به زائران، گفت: خدمت خالصانه بانوان در بارگاه منور رضوی دارای اهمیت زیادی است و تلاش داریم در امور مربوط به آنها رسیدگی و توجه بیشتری صورت گیرد.

وی با تأکید بر اینکه مقوله افزایش دانش و معرفت دینی زائران از موضوعات مهم و مدنظر آستان قدس رضوی است، ابراز کرد: در این راستا استفاده از ابزارهای روز و نوین را در دستور کار داریم، بنای ما بر این است که از فضای مجازی بصورت مؤثر و در سطح گسترده استفاده کنیم تا بتوانیم ارتباط خود را با زائران پس از زیارت و در طول سال حفظ کنیم و این کار شدنی است.

حجت الاسلام والمسلمین مروی کار فرهنگی را کانون محوری فعالیت‌های آستان قدس رضوی دانست و تصریح کرد: حضرت رضا علیه‌السلام عالم آل محمد هستند و مردم باید در اینجا معرفت بیاموزند، بنابراین اصل مأموریت آستان قدس رضوی مقوله فرهنگ است، مقام معظم رهبری نیز بیشتر اهتمام و سفارششان برای آستان قدس در خصوص مسائل فرهنگی بوده است.

وی این روایت حضرت رضا(ع) که فرمودند «رَحِمَ اللَّهُ عَبْداً أَحْیَا أَمْرَنَا، خدا رحمت کند کسی که امر ما را زنده کند» را شعار محوری آستان قدس رضوی معرفی کرد و گفت: از نظر مسائل ساختمانی و زیرساختی فعلا احتیاجی و نیازی در حرم مطهر احساس نمی‌کنیم، البته پروژه‌های نیمه تمامی وجود دارد که باید تکمیل شود؛ اما در حال حاضر بنای ما در آستان قدس رضوی توجه بر امور فرهنگی است.

تولیت آستان قدس رضوی افزود: باید در ترجمه‌های کتب قرآن، مفاتیح و ادعیه حرم مطهر بازنگری شود تا به‌شکل قابل فهم‌تری برای اقشار مختلف باشد.

حجت الاسلام والمسلمین مروی در بخش دیگری از سخنان خود به مشکلات آسایشگاه‌های خدام اشاره و ابراز کرد: آسایشگاه‌های خدام مشکلاتی دارد که درصدد رفع آن‌ها هستیم، ما خدمت به خادمان را نیز وظیفه خودمان می‌دانیم و در حد توان و مقدورات و امکانات باید رفاهیات را برای خادمان عزیز فراهم کنیم و نمی‌توانیم بی‌تفاوت باشیم.

در ابتدای این دیدار علی اکبر عصارنیا، مدیر مرکز امور خادمین آستان قدس رضوی با بیان اینکه خدمه به واسطه حضور در خط مقدم خدمت به زائران، بهترین افراد در رصد و انتقال مسائل و مشکلات زائران هستند، اظهار کرد: این جلسات موضوع محور و دوسویه علاوه بر اینکه نکات و مسائل خادمان را مستقیما به تولیت محترم منتقل می‌کند، مشکلات زائران و مجاوران را که حین خدمت شاهد آن هستند را به شکل دقیق و عملیاتی به سمع و نظر مسئولان قرار خواهد داد.

گفتنی است در ابتدای این دیدار تعدادی از خادمان خواهر حرم مطهر رضوی به بیان نقطه نظرات و پیشنهادات خود پرداختند و نکات و مسائل مرتبط با حوزه کاری خود را مطرح کردند.

منبع: استان نیوز

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.