مدیرکل امور اقتصادی استانداری خراسان رضوی گفت: با موافقت رئیس دفتر ریاست جمهوری، ۱۰۰ میلیارد ریال اعتبار به صندوق نوآوری و شکوفایی خراسان رضوی اختصاص می‌یابد.

۱۰۰ میلیارد اعتبار به صندوق نوآوری و شکوفایی خراسان رضوی اختصاص می‌یابد

به گزارش قدس آنلاین، علی رسولیان  با اشاره به نتایج نشست کارگروه ستاد تسهیل و رفع موانع تولید اظهار داشت: خراسان رضوی و دو استان دیگر، سه استانی هستند که استانداران آن‌ها نخستین تفویض اختیارات را از رئیس‌جمهوری دریافت می‌کنند.

وی افزود: حمایت جدی همه بخش‌های استانی و ملی از الگوی مثلث توسعه اقتصادی فرهنگی و قدردانی از فعالان بخش خصوصی به عنوان معین‌های اقتصاد مقاومتی مورد تاکید قرار گرفت تا این موضوع در چارچوب مشخصی پیگیری شود.

معاون هماهنگی امور اقتصادی استانداری خراسان رضوی حمایت از شرکت‌های دانش بنیان را مورد تاکید قرار داد و ادامه داد: مقرر شد مسوولیت مدیریت پارک آی. سی. تی خراسان رضوی به خود استان واگذار شود تا بتوان زمینه استقرار شرکت‌های بیشتری را در این پارک فراهم کرد.

رسولیان تصریح کرد: رییس دفتر رییس جمهوری موافقت کرد که ۱۰۰ میلیارد ریال اعتبار به صندوق نوآوری و شکوفایی خراسان رضوی اختصاص یابد و مکاتبات صورت گرفته از سوی استاندار خراسان رضوی در این خصوص پیگیری و عملیاتی شود.

وی افزایش اختیارات بانک‌ها را یکی از درخواست‌های استان خراسان رضوی در نشست کارگروه ستاد تسهیل از رییس دفتر رییس جمهوری ذکر کرد و افزود: واعظی قول پیگیری این موضوع را داد، ضمن اینکه در سفر پیشین وزیر اقتصاد به مشهد و حضور وی در نشست ستاد فرماندهی اقتصاد مقاومتی استان هم مقرر شد اختیارات بانک‌های استان حداقل به دو برابر افزایش یابد که امید است این موضوع از طریق دکتر واعظی پیگیری و عملیاتی شود.

معاون هماهنگی امور اقتصادی استانداری خراسان رضوی خاطرنشان کرد: تصویب پیگیری اختصاص تسهیلات از سوی بانک‌ها برای خرید ماشین‌آلات دست دوم برای بخش تولید و پرداخت تسهیلات بانکی در قالب سرمایه ثابت به تولیدکنندگان از مواردی بود که رییس دفتر رییس جمهوری موافقت خود را با آن اعلام کرد.

رسولیان با اشاره به ۵۵ واحد تولیدی تملک شده توسط بانک‌های خراسان رضوی گفت: ماده ۳۷ قانون تامین اجتماعی مانع خروج این واحدها از تملک بانک‌هاست که در این نشست مقرر شد طی مکاتبه‌ای با دفتر ریاست جمهوری این موضوع پیگیری و راه‌ چاره‌ای برای آن اندیشیده شود.

منبع: تسنیم

انتهای خبر/

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.