رئیس کمیسیون قضایی مجلس با بیان اینکه زمینه‌ سازی اجتماعی لازم برای اجرای طرح افزایش قیمت بنزین نشده است، گفت: یکی از نقدهای دیگر به طرح افزایش قیمت بنزین دو نرخی بودن آن است که این دو نرخی شدن مهم‌ترین بستر ایجاد فساد خواهد بود.

ملکشاهی: دو نرخی شدن بنزین بستر فساد است

قدس آنلاین: الهیار ملکشاهی نماینده مردم کوهدشت در مجلس شورای اسلامی در گفت‌وگو با خبرنگار پارلمانی خبرگزاری فارس با اشاره به افزایش قیمت و سهمیه‌بندی بنزین گفت: در بحث اجرای طرح افزایش قیمت و سهمیه‌بندی بنزین شاهد ناهماهنگی‌هایی بودیم و اولین ناهماهنگی این طرح این بود که دولت بسترهای لازم را در حوزه اجتماعی فراهم نکرد.

وی افزود: دولت باید پیش از اجرای طرح سهمیه‌بندی بنزین ابعاد مختلف طرح را برای مردم و نخبگان تشریح می‌کرد تا بسترهای لازم برای اجرای طرح ایجاد می‌شد اما این کار انجام نشد و حتی نمایندگان مجلس هم به صورت کامل در جریان قرار نداشتند.

رئیس کمیسیون قضایی مجلس شورای اسلامی اظهار داشت: عدم اطلاع‌رسانی قبلی و تشریح ابعاد مختلف طرح سهمیه‌بندی بنزین باعث شد تا در جریان اغتشاشات خسارات زیادی به اموال عمومی و دولتی وارد شود که هزینه‌های زیادی به کشور تحمیل شد.

ملکشاهی خاطرنشان کرد: یکی دیگر از نقدهای وارده به اجرای طرح سهمیه‌بندی بنزین دو نرخی بودن بنزین است که همین دو نرخی بودن مهم‌ترین عامل و بستر ایجاد فساد در کشور است. 

وی افزود:‌ نرخ در نظر گرفته شده در طرح افزایش قیمت بنزین برای مردم سنگین است و به نظر من سقف قیمتی باید 2 هزار تومان در نظر گرفته شود تا شاهد فشار کمتری به مردم باشیم.

رئیس کمیسیون قضایی مجلس شورای اسلامی اظهار داشت: درباره قیمت کالاها در بازار به دنبال افزایش قیمت بنزین نیز باید بگویم که امروز ما شاهد گرانی‌ها کالاها هستیم که نیازمند نظارت دقیق و کنترل بازار از سوی دولت هستیم.

ملکشاهی خاطرنشان کرد: با وجود نیروهای مازاد در بخش‌های مختلف دولت در حوزه نظارت و از جمله سازمان تعزیرات حکومتی شاهد کمبود نیرو و امکانات هستیم و امروز بازرسان این سازمان برای کنترل و نظارت به دلیل این کمبودها خودرو اجاره می‌کنند و با خودرو اجاره‌ای به بازرسی و نظارت می‌پردازند. 

رئیس کمیسیون قضایی مجلس شورای اسلامی در پایان گفت: اگرچه قیمت‌ها در بازار به دنبال گرانی بنزین افزایش پیدا کرده و نظارت‌ها نتوانسته صددرصد قیمت‌ها را کنترل کند اما همین نظارت هم نمی‌تواند دائمی و همیشگی باشد.

انتهای پیام/

منبع: خبرگزاری فارس

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.