معاون سیاسی و اجتماعی استاندار و رییس ستاد انتخابات استان تهران گفت: سه هزار و ٦٨٠ نفر تعداد کل داوطلبان یازدهمین دوره انتخابات مجلس شورای اسلامی در حوزه های ۶ گانه این استان است.

۳۶۸۰ داوطلب انتخابات مجلس در استان تهران نام‌نویسی کردند

قدس آنلاین: شکرالله حسن بیگی اظهار داشت : ٨٣ درصد داوطلبان را آقایان و ١٧ درصد را زنان تشکیل دادند.

وی به تفکیک ثبت نام در حوزه های ٦ گانه تهران پرداخت و گفت: از این تعداد سه هزار و ٢٩٣ نفر در حوزه انتخابیه تهران، ری، شمیرانات، اسلامشهر و پردیس ثبت نام کردند.

معاون سیاسی و اجتماعی استاندار و رییس ستاد انتخابات استان تهران ادامه داد: در حوزه انتخابیه پاکدشت ٣١ نفر ، دماوند و فیروزکوه ٧٧ داوطلب ، رباط کریم و بهارستان ١٠١ نفر ، ورامین، پیشوا و قرچک ۵۲ داوطلب و شهریار، قدس و ملارد ۱۰۵ نفر ثبت نام کرده اند.
 وی، تعداد کل داوطلبان اقلیت های دینی ثبت نام کرده برای انتخابات را ٢١ نفر اعلام کرد.
حسن بیگی با اشاره به اینکه امروز سومین روز ثبت نام انتخابات خبرگان رهبری است گفت: ٣٦ نفر برای رقابت در سه کرسی ثبت نام کردند.
وی تعداد ثبت نام کنندگان این دوره از انتخابات را با مجلس دهم مقایسه کرده و بیان داشت: در مجلس دهم ٢هزار و ٧٥٣ نفر نام نویسی کرده بودند که نشانگر افزایش ٢٥ درصدی داوطلبان در انتخابات مجلس یازدهم است.
معاون سیاسی و اجتماعی استاندار و رییس ستاد انتخابات استان تهران اضافه کرد: بیشترین تعداد داوطلبان دارای مدرک فوق لیسانس با ٢ هزار و ٧٥٧ نفر هستند همچنین ٥٨٥ داوطلب دارای مدرک دکتری، ١٦٩ داوطلب حوزوی و ١٦٦ نفر دارای مدرک لیسانس هستند.
وی ادامه داد:‌ ۲۶ درصد از ثبت نام شوندگان بین ٣٦ تا٤٠ سال دارند و ٢٥ داوطلب با سن ٧١ تا٧٥ مسن ترین افراد بودند.
حسن بیگی بیان داشت: جوانترین ثبت نام کنندگان با سن ٣٠ تا٣٥ حدود ١٤ درصد را به خود اختصاص دادند.
به گفته وی، بیشترین ثبت نام کنندگان از صنف کارمندان با یک هزار و ٣٧٤ نفر، نمایندگان ادوار حدود یک درصد و ایثارگران ٢٥ درصد داوطلبان بودند. معاون سیاسی و اجتماعی استاندار و رییس ستاد انتخابات استان تهران خاطر نشان کرد: ٢٤ درصد داوطلبان یک دوره سابقه ثبت نام در انتخابات دوره های قبل را داشته اند.

منبع: خبرگزاری ایرنا

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.