درهای ستاد انتخاباتی کشور برای ثبت‌نام انتخابات مجلس شورای اسلامی بسته شد و بسیاری از گمانه‌ها محقق نشد. نه احمدی‌نژاد به ساختمان فاطمی رفت و نه حداد و لاریجانی و نه محمدرضا عارف.

غایبان ماراتن پارلمان /با نبود احمدی‌نژاد، جلیلی، حداد و لاریجانی، آیا قالیباف رئیس مجلس می‌شود؟

قدس آنلاین: بر اساس پیش‌بینی‌ها مجلس یازدهم اصولگرا خواهد بود. چهره‌های جریان ساز اصلاح طلب که احتمال تایید صلاحیت دارند، اندکند. شاید از میان ثبت‌نام‌کنندگان تنها مجید انصاری که اکنون عضو مجمع تشخیص مصلحت نظام است و مسعود پزشکیان، نایب رئیس کنونی مجلس، کورسوی امیدی برای کرسی ریاست داشته باشد.

چهره‌های زیادی وارد عرصه رقابت با محمدباقر قالیباف برای نشستن بر راس مجلس نشدند. مهمترین چهره پارلمانی غایب علی لاریجانی است. او 12 سال رئیس مجلس بوده و برایش رئیس شدن حتی از رای آوردن، آسان‌تر است.

محمدرضا باهنر چهره دیگری است که گمان می‌رفت در نبود لاریجانی، قبای ریاست برای خود بدوزد اما ظاهرا او هم دیگر سودای پارلمان در سر ندارد.

غلامرضا حداد عادل و سعید جلیلی چهره‌های دیگری هستند که جز برای ریاست وارد ساختمان مجلس نمی‌شوند. پیش‌بینی‌ها می گفت دست‌کم سعید جلیلی برنامه کاندیداتوری دارد که چنین نشد.

محمود احمدی نژاد هم در صورت کاندیداتوری رقیب سختی بود. با شکست سیاست‌های اقتصادی دولت حسن روحانی، محبوبیت رئیس‌جمهور پیشین که توزیع یارانه را در کارنامه خود دارد، بیشتر شده است.

در بین این چهره‌ها تنها کسی که رسما از کاندیداتوری انصراف داد و بر سر حرف خود نیز ماند، محمدرضا عارف است. اگرچه اصلاح‌طلبان درون مجلس او را وزنه‌ای می‌دانند که در پشت پرده به هماهنگی فراکسیون امید می‌پردازد اما در بیرون مجلس انتقادات زیادی به عملکرد او در عرصه نمایندگی شده و مهمترین آن، سکوت چهارساله است.

منبع: خبرفوری

انتهای پیام/

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.