خطیب حرم مطهر رضوی با اشاره به اینکه دشمنان و مستکبران از حکومت و سیاست دینی هراس دارند، گفت: اکنون به برکت انقلاب اسلامی می‌توانیم شاخصه‌های حکومت دینی و سیاست دینی را بیان کنیم.

هراس دشمنان و مستکبران از حکومت و سیاست دینی

به گزارش قدس آنلاین، حجت الاسلام والمسلمین علیرضا پناهیان در مراسم حرم مطهر رضوی که در رواق امام خمینی(ره) برگزار شد، اظهار کرد: ۱۴۰۰ سال است که شیعه در سختی زندگی می‌کند و حاکمان جور از هرگونه فشار و زورگویی علیه شیعیان دریغ نکردند، آنها به علمای وقت اجازه تبلیغ و تبیین حکومت اسلامی را نمی‌دادند، لذا آنچه که اکنون از کتب دینی علما به دست ما رسیده است از مسائل سیاسی دینی و حکومتداری دینی کمی فاصله دارد، نه اینکه علما نمی‌خواستند بلکه هر عالمی که برای تالیف و تدریس چنین کتاب‌هایی اقدام می‌کرد، توسط حاکمان جور و ظالم مورد شکنجه و تبعید قرار می گرفت و در نهایت به قتل می‌رسید.

خطیب حرم مطهر رضوی گفت: زورگویی حاکمان ظالم علیه شیعیان و جلوگیری از نشر معارف حکومت دینی فقط برای علما نبود، بلکه آنها اهل بیت(ع) را نیز مورد آزار و اذیت قرار می‌دادند و در برابر نشر معارف شاخص حکومت دینی ائمه هدی(ع) ایستادگی می‌کردند، دقیقا مثل رفتاری که مامون با امام رضا(ع) کرد.
وی ادامه داد: امام راحل(ره) نیز در روند انقلاب اسلامی ایران، ابتدا شاه را نصیحت کرد و به او راه و چاره نشان داد، امام خمینی در همان ابتدای امر نگفت «مرگ بر شاه» چون جامعه آمادگی چنین شعاری را نداشت، ولی وقتی زورگویی و ظالم بودن شاه برای مردم مشخص شد و او هم به نصایح امام جامه عمل نپوشاند، کار به جایی رسید که مردم شعار «مرگ برشاه» سر دادند.

تبلیغ سیاست مبتنی بر دین

پناهیان تصریح کرد: اکنون به برکت انقلاب اسلامی می‌توانیم شاخصه‌های حکومت دینی و سیاست دینی را بیان کنیم، حتی می‌توانیم روضه‌های سیاسی بخوانیم و اصل و فلسفه غربت و شهادت اهل بیت(ع) را تبیین می‌کنند.
وی گفت: مامون در روند سیاست غیر دینی خودش، نگذاشت حضرت معصومه(س) به امام رضا(ع) برسد، چون اگر ایشان به امام می‌رسیدند ارکان و وزنه حکومت دینیِ امام رضا(ع) سنگین و هر آینه حکومت مامون متزلزل می‌شد.
خطیب حرم مطهر رضوی افزود: همراه حضرت معصومه(س) خواهران و برادران دیگر امام رضا(ع) هم بودند ولی اکنون فقط برای حضرت معصومه(س) بارگاه باشکوه ساخته شده و علما آنجا جمع شدند و کرسی درس راه انداختند، این مهم برای آن است که آوازه و شهرت حضرت معصومه(س) با دیگر برادران و خواهران امام رضا(ع) فرق داشت، ایشان عالمه و بسیار ولایتمدار بودند.
وی اظهار کرد: وقتی مامون دید که امام رضا(ع) چنین خواهر والامقامی دارد و در حال پیوستن به امام است ترس و وحشت او را فرا گرفت و برای اینکه قدرت حضرت رضا(ع) بیشتر نشود، در طی مسیر به مرو این بانوی مکرمه را در قم به شهادت رساند.

هراس دشمنان از حکومت دینی

حجت الاسلام پناهیان تاکید کرد: به طور کلی دشمنان دین، پیوسته به دنبال این بودند که تحقق، قدرت و پیشرفت حکومت دینی را بگیرند و اهل بیت(ع) را فقط یک فرد معنوی معرفی کنند.
وی بیان کرد: حضرت زهرا(س)، حضرت معصومه(س)، امام رضا(ع) و دیگر ائمه معصومین(ع) همگی به خاطر سیاست دینی به شهادت رسیدند، ایشان اگر فقط می‌خواستند عبادت کنند و کاری به ظالمان و حاکمان جور نداشته باشند، مطمئنا عمرهای بسیار طولانی داشته و هر آینه مورد مدح و تشویق حاکمان جور قرار می‌گرفتند.
خطیب حرم مطهر رضوی ابراز کرد: برخی از دانشجویان، مذهبی‌ها و اقشار مردمی به من گوشزد می‌کنند که سیاسی سخنرانی نکنم و در مورد نماز، روزه و اخلاق سخنرانی داشته باشم، در حالی که اگر بنده سیاسی صحبت نکنم یعنی پیرو اهل بیت(ع) نیستم.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.