۱۷ آذر ۱۳۹۸ - ۱۴:۴۶
کد خبر: 681901

لایحه بودجه سال آینده کل کشور به شرکت توانیر و شرکت ملی گاز ایران اجازه داده برای نصب کنتورهای هوشمندبا اولویت مشترکان پر مصرف اقدام و هزینه‌های آن را به صورت اقساط دریافت دارند.

نصب کنتور هوشمند قسطی می‌شود

قدس آنلاین: بند «د» تبصره پانزده لایحه بودجه سال ۱۳۹۹ کل کشور تاکید دارد: به منظور اصلاح الگوی مصرف برق و گاز، شرکت های توانیر و ملی گاز ایران موظفند از طریق اپراتورهای تلفن همراه، نسبت به شناسایی ، ارتباط فعال و وصول مطالبات با مشترکان با نصب کنتورهای هوشمند با اولویت مشترکان عمده یا پرمصرف اقدام و هزینه مربوط را به صورت اقساطی از مشترکان دریافت کند.

مدیر کل دفتر مدیریت مصرف و خدمات مشترکان توانیر  خرداد ماه امسال گفت: امسال هوشمندسازی کنتور مشترکان خانگی با توجه به مصوبه دولت برای افزایش تعرفه های آب و برق با اولویت پرمصرف ها جدی تر دنبال می شود.

«هادی مدقق» روز یکشنبه در گفت و گو با خبرنگار اقتصادی ایرنا افزود: مصوبه سال گذشته دولت برای افزایش تعرفه پرمصرف‌ها، شرایط و الزام بیشتری در اختیار نهاد تا وزارت نیرو با اولویت بیشتری بحث هوشمندسازی کنتر مشترکان خانگی را دنبال کند و و در این بین پرمصرف‌ها در اولویت نخست این کار قرار خواهند داشت.

وی با اشاره به مزیت‌ها و کاربردهایی که هوشمندسازی در صنعت برق و به خصوص در بحث مدیریت مصرف دارد ادامه داد: توسعه بحث هوشمندسازی در ساختمان‌ها باید با همکاری سایر نهادها و سازمان‌ها دنبال شود تا مزایای آن کامل‌تر مشخص شود.

انتهای پیام/

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.