قزوین_ رئیس ستاد انتخابات استان قزوین گفت: امکان تخلف و تقلب در شعب اخذ رأی وجود ندارد و در برخورد تخلفات با هیچ شخصی تعارف نداریم.

امکان تخلف و تقلب در شعب اخذ رأی وجود ندارد

به گزارش خبرنگار قدس آنلاین، منوچهر حبیبی در نشست خبری ستاد انتخابات که صبج امروز در استانداری قزوین برگزار شد، اظهار کرد: در انتخابات دشمن به صورت ویژه برای دلسردی مردم فعال می شود اما راهبرد نظام جمهوری اسلامی، برگزاری یک انتخابات سالم و با مشارکت حداکثری و حضورمردمی است؛ مبنا در انتخابات قانون است و کسی نباید به خود اجازه دهد که فراقانونی عمل کند و خدشه ای به قانون وارد شود؛ ما با حکم داور مجری انتخابات هستیم و مدیران حق جانبداری و دخالت در انتخابات را ندارند اما باید از عملکرد نظام دولت دفاع کنند.

وی یاداور شد: از نقد سازنده و منصفانه استقبال می کنیم اما تخریب خدمات نظام را هیج وقت بی پاسخ نخواهیم گذاشت؛ مسوولان‌ باید خنثی کننده صحبت هایی باشند که موجب دلسردی مردم می شود و اختلاف سلیقه در هر جامعه ای وجود دارد و طبیعی است و برای اداره جامعه ضرورت دارد اما  این اختلاف نباید موجب مناظره و کشمکش شود و مردم نباید تاوان مناظرات را دهند.

وی اضافه کرد: سه حوزه انتخابیه قزوین، البرز و آبیک و حوزه انتخابیه بویین زهرا و  آوج و حوزه انتخابیه تاکستان ۴ کرسی را به خود اختصاص می دهد؛ ستاد انتخابات استان و شهرستان از ماه ها فعالیت خود را شروع کرده و تعداد شعبات اخذ رای پیش بینی شده است؛ و دوره های آموزشی نیز برای بخشداران طی شده است و آمادگی لازم را دارند و یکی از ملزومات برای انتخابات، کارت ملی است و ۸۸ درصد واجدین کارت ملی هوشمند را دریافت کردند.

رئیس ستاد انتخابات استان قزوین مطرح کرد: ثبت نام داوطلبان در استان روز گذشته به اتمام رسید که مجوعا در استان قزوین۲۲۴ نفر از سه حوزه انتخابیه داوطلب نماینده یازدهمین دوره انتخابات مجلس شورای اسلامی شدند که از حوزه انتخابیه قزوین، البرز و آبیک ۱۳۴ نفر، از حوزه بویین زهرا و آوج ۵۱ نفر، از حوزه تاکستان ۳۹ نفر ثبت نام کردند که از این مجموع، ۱۹۸ نفر آقا و ۲۶ نفر خانم هستند.

حبیبی اضافه کرد: نسبت به دوره گذشته، ۴۶/۴ درصد داوطلبان برای انتخابات افزایش پیدا کردند و سطح تحصیلات داوطلبان، ۱۸۵ نفر کارشناسی ارشد، ۳۲ نفر دکتری و ۷ نفر هم تحصیلات حوزوی دارند و جوان ترین ۳۰ ساله خانم و مسن ترین ۷۴ ساله و آقا است.

وی اضافه کرد: ۸ نفر از نمایندگان فعلی و ادواری مجلس،  ۲۴ نفر استاد دانشگاه، ۴۲ فرهنگی، ۶۶ کارمند و ۱۰ پزشک در بین ثبت نام کنندگان دوره یازدهم مجلس شورای اسلامی هستند.

رئیس ستاد انتخابات استان قزوین ادامه داد: هدف مشترک هیئت‌های اجرایی و هیئت‌های نظارت در انتخابات، برگزاری یک انتخابات سالم و پرشور است و ما با هیئت نظارت کاملاً هماهنگ هستیم و به‌صورت منسجم کار می‌کنیم.

حبیبی  ادامه داد: به هر موضوعی که امکان ایجاد تخلف انتخاباتی باشد رسیدگی می شود که نمونه آن نیز برگزاری یک نشست انتخاباتی توسط یکی از ائتلاف‌ها در یکی از دانشگاه‌های استان و یا برگزاری یک نشست عمومی توسط یکی از نمایندگان فعلی بود که این کمیته با جدیت ورود پیدا کرد و هر دو برنامه را لغو کرد.

رئیس ستاد انتخابات استان خاطرنشان کرد: به مدیران، شهرداران، اعضای شورای شهر، بخشداران و دهیاران تذکرات جدی داده شده که حق جانبداری از از کاندیدای خاص را ندارند و در غیر این‌صورت با آن‌ها برخورد خواهد شد.

وی گفت: از مردم و اصحاب رسانه درخواست داریم تا در صورت مشاهدهٔ تخلف، همراهی و جانبداری مدیران از یک کاندیدای خاص آن را به ستاد انتخابات استان گزارش دهند تا با جدیت با آن‌ها برخورد شود و برای حفظ سلامت و امنیت انتخابات به شدت جدی هستیم و در برابر تخلفات به ویژه تخلفات مدیران بی‌رحمانه عمل خواهیم کرد.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.