وزیر دفاع اسرائیل گفت که اعمال ایران باعث می شود تا سوریه را برای ایران تبدیل به ویتنام کنیم.

 سوریه را برای ایران تبدیل به ویتنام می‌کنیم

قدس آنلاین: نفتالی بنت، وزیر دفاع اسرائیل در نشستی در اورشلیم گفت: آنچه ایران در سوریه و لبنان انجام می دهد ما را وادار می کند که سوریه را به ویتنام آنها تبدیل کنیم. ایران در لبنان حضور دارد و در راستای تاسیس پایگاههایی در سوریه و غزه حرکت می کند و اسرائیل با هر حمله ای با بازدارندگی قوی برخورد خواهد کرد و به جای عملیات مهار سابق دست به حمله خواهد زد. سوریه به ویتنام جدید ایران در صورتی که ایرانی ها به عدم خروج از سوریه اصرار ورزند، تبدیل خواهد شد. اسرائیل در این راستا با هر ابزاری که باشد، حرکت می کند.

وی افزود: اسرائیل سال 2020 با چالشهای فراوانی روبرو خواهد شد. برکسی پوشیده نیست که ایران به دنبال ایجاد حلقه آتشین در اطراف اسرائیل است. ایران در لبنان حضور دارد و به دنبال تقویت حضور خود در سوریه و غزه و دیگر مناطق است. ما باید از مرحله بازدارندگی به مرحله حمله روی آوریم. ما توان بیرون کردن آنها را داریم و آماده هر عملیاتی چه در سوریه یا لبنان یا غزه است.

پیشتر بنت گفته بود که نمی تواند از طریق حملات هدفمند ایران را متوقف کند. جلوگیری از استقرار ایران (در منطقه) بسیار کم هزینه‌تر از دفاع کامل از اسرائیل است.

گفتنی است که روز گذشته هم اسرائیل کاتز وزیر خارجه اسرائیل در گفتگو با یک رسانه ایتالیایی در پاسخ به سوالی مبنی بر اینکه آیا اسرائیل گزینه حمله به ایران را بررسی می کند، ادعا کرده بود: بله این گزینه در دست بررسی است. ما به ایران اجازه تولید سلاح هسته ای یا دستیابی به آن را نخواهیم داد. اگر اقدام نظامی راه احتمالی توقف آن باشد ما در این راستا حرکت خواهیم کرد و آماده هستیم. نخست وزیر اسرائیل نیز چند هفته قبل با متهم کردن ایران به تلاش برای تبدیل عراق و یمن به مکانی برای انجام حملات موشکی علیه اسرائیل، گفت تل‌آویو به مقابله با تهران ادامه می‌دهد.

انتهای پیام/

منبع: اسپوتنیک

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.

نظرات

  • نظرات منتشر شده: 3
  • نظرات در صف انتشار: 1
  • نظرات غیرقابل انتشار: 0
  • ناشناس ۱۸:۵۸ - ۱۳۹۸/۰۹/۱۷
    0 0
    قیاس مع الفارق .
  • ابوالفضل ۱۲:۰۷ - ۱۳۹۸/۰۹/۱۸
    0 0
    زرشک زرشک
  • گل آقا ۱۳:۴۹ - ۱۳۹۸/۰۹/۱۸
    0 0
    تلویحا به شکست مفتضحانه آمریکا در ویتنام اعتراف نمودند