معاون اجتماعی و پیشگیری از وقوع جرم اداره کل دادگستری خراسان رضوی گفت: رویکرد قوه قضائیه، حمایت از پروژه های سرمایه‌گذاری است.

عمل هوشمندانه شهرداری مشهد به فرمایشات رهبری با برگزاری نمایشگاه فرصت‌های سرمایه گذاری/ رویکرد قوه قضائیه حمایت از پروژه‌های سرمایه‌گذاری است

به گزارش قدس آنلاین و به نقل از پایگاه اطلاع رسانی شهرداری مشهد، سید امیر مرتضوی در حاشیه بازدید از اولین نمایشگاه فرصت های سرمایه گذاری و اقتصاد شهری اظهار داشت: از مجموعه مدیریت شهری مشهد برای ‌برگزاری این نمایشگاه خلاقانه و مبتکرانه تشکر می کنم و امیدوارم برگزاری آن با شدت و قوت بیشتری در سال های آینده ادامه یافته و با هم افزایی و هماهنگی بین دستگاه ها و بخش خصوصی که در این نمایشگاه ها ایجاد می شود، شاهد رشد و شکوفایی تولید، ایجاد اشتغال و رونق وضعیت اقتصادی کشور باشیم.

وی با بیان این مطلب که امیدوارم در نمایشگاه بعدی، ثمرات و خروجی نمایشگاه اول به مردم گزارش داده شود تا همه شهروندان از حاصل کار مطلع شوند، ادامه داد:خوشحالیم که فرمایشات مقام معظم رهبری که طی سال های متمادی به اقتصاد و تولید و کارآفرینی اختصاص دارد با برگزاری این نمایشگاه مورد توجه قرار گرفته است.

مرتضوی ادامه داد: امروز اولویت اول ما حوزه اقتصاد و جنگ اقتصادی است پس ما باید با تمام توان در این عرصه حاضر شویم و به عنوان سربازان اقتصادی، کنار هم ایفای نقش کنیم.

وی اذعان داشت: شهرداری مشهد هوشمندانه و مدبرانه به فرمایشات مقام معظم رهبری توجه کرده و با برگزاری این نمایشگاه، هم به جنبه عملی و هم علمی اقتصاد و سرمایه گذاری توجه کرده است. اجرای پروژه های سرمایه گذاری از سوی دولت یا شهرداری، بدون مشارکت مردم، موفق یا امکان پذیر نیست.

مرتصوی با اشاره به اینکه این نمایشگاه دارای سه بخش بود، اضافه کرد: بخشی از آن بر عهده شهرداری بود که نگاه سرمایه گذاری در این بخش از ساخت و ساز صرف به موضوعات و پروژه های فرهنگی، اجتماعی، حاشیه شهر و ... تغییر کرده است.

وی ادامه داد: بخش دیگر نمایشگاه به بخش خصوصی سپرده شده است تا بتوانند در کنار مدیریت شهری، با فرصت های سرمایه گذاری آشنا شده و ظرفیت های مالی و سرمایه گذاری خود را نیز ارائه نمایند.

معاون اجتماعی و پیشگیری از وقوع جرم اداره کل دادگستری خراسان رضوی گفت: ضلع سوم نمایشگاه نیز به افراد حقوقی توانمند و بخش های شبه دولتی مانند آستان قدس رضوی، اداره کل اوقاف وامور خیریه، ستاد فرامین حضرت امام خمینی ره و ... اختصاص یافته است تا از سرمایه گذاری در شهر مشهد حمایت کنند.

مرتضوی تاکید کرد: شهرداری با برگزاری این نمایشگاه به سمت یک برنامه ریزی منظم اقتصادی پیش رفته است تا با در کنار هم قرار گرفتن سرمایه گذاران و فرصت های سرمایه گذاری تعریف شده از سوی شهرداری، زمینه مشارکت برای اجرای پروژه های مختلف ایجاد شود و حتی پروژه های سرمایه گذاری نیمه کاره، با استفاده از توان داخلی، مجددا فعال شود.

وی با اشاره به تنوع زیاد بسته های سرمایه گذاری ارائه شده در نمایشگاه که شامل همه مناطق شهری و همه اقشار مردم می شد، ادامه داد: امام علی علیه السلام به مالک اشتر نوشتند شما باید از سربازان اقتصادی و سرمایه گذاران که امروز در خط مقدم قرار دارند، حمایت کنید.

مرتضوی گفت: امروز سیاست های قوه قضائیه باعث شده از تعطیلی ۲۰۰ واحد تولیدی جلوگیری کنیم و رویکردمان در مورد پروژه های سرمایه گذاری نیز همین است تا پروژه های راکد نیز با معرفی سرمایه گذار از رکود خارج شود. در همین راستا در سال گذشته تنها یک واحد تولیدی و صنعتی در استان پلمب شد.

انتهای پیام/

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.