معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی استانداری خراسان رضوی گفت: هزار و ۱۱۳ نفر از این استان داوطلب نمایندگی یازدهمین دوره انتخابات مجلس شورای اسلامی شدند.

ثبت نام ۱۱۱۳داوطلب انتخابات مجلس یازدهم  در خراسان رضوی

به گزارش قدس آنلاین، معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی استانداری خراسان رضوی در نشست خبری ستاد انتخابات استان گفت: از این تعداد  ۹۸۳ نفر مرد هستند که ۸۸ درصد کل داوطلبان  و ۱۳۰نفر زن هستند که ۱۲ درصد کل داوطلبان در استان را تشکیل می دهند.

حسن جعفری افزود: کارمندان، فرهنگیان و مشاغل آزاد به ترتیب با ۳۰۲، ۲۱۷ و ۱۴۷ نفر در رتبه اول تا سوم داوطلبان  نمایندگی یازدهمین دوره مجلس شورای اسلامی هستند. 

وی ادامه داد: استادان دانشگاه، پزشکان و روحانیان هم به ترتیب با ۱۱۸، ۹۹ و ۲۳ نفر و سایر مشاغل از جمله بازنشستگان، نظامیان هم در رتبه های بعدی داوطلبی نمایندگی مجلس شورای اسلامی قرار گرفته اند.
جعفری گفت: متوسط گروه سنی داوطلبان نمایندگی مجلس ۳۰ تا ۴۵ سال است که ۱۷۶ نفر با میانگین سنی ۳۰ تا ۳۵ سال، ۲۳۴ نفر با میانگین سنی ۳۶ تا ۴۰ سال، ۲۰۸ نفر با میانگین سنی ۴۱ تا ۴۵ سال، ۲۰۵ نفر با میانگین سنی ۴۶ تا ۵۰ سال، ۱۵۱ نفر با میانگین سنی ۵۱ تا ۵۵ سال، ۸۷ نفر با میانگین سنی ۵۶ تا ۶۰ سال، ۴۴ نفر با میانگین سنی  ۶۱ تا ۶۵ سال، ۶ نفر با میانگین سنی  ۶۶ تا ۷۰ سال و دو نفر هم با میانگین سنی ۷۱ تا ۷۵ سال داوطلب نمایندگی مجلس شده اند.
معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی استانداری خراسان رضوی گفت: ۳۳ نفر از داوطلبان سابقه نمایندگی فعلی و ادوار مجلس شورای اسلامی را در کارنامه خود دارند که از این تعداد ۱۷ نفر از نمایندگان فعلی و ۱۶ نفر از نمایندگان دوره های قبل مجلس شورای اسلامی هستند.
جعفری افزود: ۸۶۶ نفر از داوطلبان برای نخستین بار است که ثبت نام می کنند و مابقی دارای سابقه داوطلبی برای ورود به مجلس شورای اسلامی هستند.
وی با اشاره به تعداد داوطلبان شهرهای مختلف استان هم گفت: در حوزه انتخابیه درگز ۴۳ نفر، کاشمر، بردسکن و خلیل آباد ۳۴ نفر، تربت حیدریه، مه ولات و زاوه ۳۷ نفر، فریمان، سرخس احمدآباد و رضویه ۴۱ نفر، چناران و بینالود ۵۱ نفر، قوچان و فاروج ۳۷ نفر، تربت جام، تایباد، باخرز و صالح آباد ۷۹ نفر، گناباد و بجستان ۲۸ نفر، نیشابور و فیروزه ۸۵ نفر، سبزوار، جغتای، جوین، خوشاب و داورزن ۸۵ نفر، خواف و رشتخوار ۵۷ نفر و مشهد و کلات ۵۳۶ نفر ثبت نام کرده اند.
معاون استاندار خراسان رضوی با اشاره به انتخابات مجلس خبرگان رهبری هم گفت: با توجه به فوت آیت الله محمود شاهرودی که نماینده خراسان رضوی در مجلس خبرگان رهبری بودند این انتخابات برای یک کرسی در این استان برگزار می‌شود که تاکنون پنج نفر داوطلب نامزدی این مجلس از خراسان رضوی شده اند و ثبت نام از این افراد تا ۲۱ آذرماه ادامه دارد.
جعفری افزود: هیات اجرایی انتخابات مجلس شورای اسلامی و مجلس خبرگان رهبری در خراسان رضوی مشترک است.
وی ادامه داد: در استان ۷۵ هیات اجرایی با ۸۲۵ عضو و ۲۲۵ عضو اداری و ۶۰۰ معتمد در حال فعالیت هستند و حوزه‌های انتخابی استان شامل دوازده حوزه انتخابی اصلی و ۶۳ فرعی، ۱۸ فرمانداری و ۴۵ بخشداری است.
او اضافه کرد: ۴۴ درصد اعضای هیات‌های اجرایی از طیف مستقل، ۳۴ درصد از طیف اصلاح‌طلب و اعتدالی و ۲۲ درصد از طیف اصولگرا هستند.

منبع: صداوسیما

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.