در سی‌وهفتمین برنامه از سه‌شنبه‌های فرهنگی سازمان کتابخانه‌ها، موزه‌ها و مرکز اسناد آستان قدس رضوی از مجموعه نسخه‌های دست‌نویس و کتابخانۀ شخصی حاج شیخ عباس قمی رونمایی می شود.

رونمایی از مجموعه دست‌نوشته‌های شیخ عباس قمی در آستان قدس رضوی

به گزارش قدس آنلاین، هم‌زمان با هفتادوپنجمین سالروز افتتاح موزۀ آستان قدس رضوی، سی‌وهفتمین برنامه از سه‌شنبه‌های فرهنگی سازمان کتابخانه‌ها، موزه‌ها و مرکز اسناد آستان قدس رضوی، با افتتاح نمایشگاه مناسبتی در این موزه و همچنین رونمایی از مجموعه نسخه‌های دست‌نویس و کتابخانۀ شخصی حاج شیخ عباس قمی رقم می‌خورد.
مهدی قیصری‌نیک، معاون موزه‌ها و ترویج میراث فرهنگی این سازمان  اعلام کرد: کتابخانۀ مرحوم شیخ عباس قمی، صاحب مفاتیح‌الجنان، یکی از مجموعه‌های بسیار نفیس، منحصربه‌فرد و ارزشمند خطی است که به تازگی توسط این کتابخانه جذب شده است.

دبیر رونمایی از آثار نفیس سازمان کتابخانه‌ها، موزه‌ها و مرکز اسناد آستان قدس رضوی افزود: این مجموعه شامل بیش از ۳۰۰ نسخه خطی است که بسیاری از آنها از تألیفات و آثار شیخ عباس قمی و به خط ایشان است.
گفتنی است این مراسم ساعت ۹صبح سه‌شنبه ۱۹ آذرماه در محل موزۀ قرآن و هدایای مقام معظم رهبری(مدظله) برگزار می‎شود و حضور برای عموم آزاد است.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.