با حضور مدیر عامل شرکت کمباین سازی ایران زیر مجموعه سازمان اقتصادی رضوی و قائم مقام آستان قدس رضوی صبح امروز آئین رونمایی از نخستین خط تولید و مونتاژ کمباین مخصوص برداشت برنج کشور در اراک برگزار شد.

قائم مقام آستان قدس: تولید امروز نشانه عزم و جدیت در رسیدن به قله است/حمیدی فرد: رونمایی از کمباین « آر- ۵۷۴۰» در سال آینده

به گزارش خبرنگار قدس آنلاین، آئین رونمایی از نخستین خط تولید و مونتاژ کمباین مخصوص برداشت برنج کشور در اراک صبح امروز دوشنبه و با حضور علی اصغر حمیدی فرد مدیر عامل شرکت کمباین سازی ایران زیر مجموعه سازمان اقتصادی رضوی، مصطفی خاکسار قهرودی قائم مقام آستان قدس رضوی، سیدرضا فاطمی امین معاونت اقتصادی آستان قدس رضوی و تعدادی از مسئولین استان مرکزی توسط آغاز شد.

رونمایی از نخستین خط تولید و مونتاژ کمباین مخصوص برداشت برنج کشور در اراک در حالی صورت می گیرد که تاکنون کمباین های برنج مورد نیاز کشور در برداشت برنج به صورت صددرصدی از خارج کشور وارد می شد و در اختیار کشاورزان قرار می گرفت.

در ابتدای این مراسم علی اصغر حمیدی فرد مدیر عامل شرکت کمباین سازی اراک با اشاره به اینکه سهامدار اصلی شرکت کمباین سازی آستان قدس رضوی است ، گفت: با توجه به سیاست ها و چشمندازی که سازمان اقتصادی رضوی برای این سازمان در نظر گرفته ما هم باید همین مسیر را طی کنیم.

وی افزود: سند استراتژیک شرکت کمباین سازی با توجه به انتظارات ذی نفعان تامین شده است و با توجه به حضور تمام ذی نفعان شرایط برای فرصت خوبی را برای تدوین شرایط و برنامه های در اختیار گذاشته است. با مساعدت و توجه سهامدار اصلی و کارفرمای اصلی و از طرفی بانک ها که مسیر خط اعتباری را برای مشتریان ما فراهم می‌کنند امروز کمباین سازی به درخت تنومندی در حوزه تولید بدل شده است. با همت کارکنان این درخت به صورت مداوم تقویت شده است.

حمیدی فرد اظهار داشت: سال ۹۶ ثابت کرده ایم  این که در بحث کمباین نیاز سالانه کشور را تامین میکنیم و الحمدالله در حوزه کشاورزی و کمباین سبک، کشور دیگر مشکلی داشته باشد؛ البته جای کار و بهبود هنوز هم وجود دارد اما در رابطه با بحث نیاز باید بگویم کشور دیگر نیازی در این زمینه احساس نمی‌کند.

تولید یکی از پازل های سند استراتژی کمباین سازی است الحمدالله با حضور جناب آقای فاطمی امین در سازمان اقتصادی و با توجه به نوع نگرش و جدیت ایشان و مسئولیتی که به شرکت کمباین سازی در برنامه های کلان سازمان اقتصادی داده اند، پازل اصلی شرکت، موضوع نوآوری و تحقیقات به کارهای شرکت اضافه شد.

پیرو دستورات جناب فاطمی امین کمیته نوآوری از سال گذشته کار خودش را شروع کرده و با رهنمود های وزارت جهاد کشاورزی ما محصولات مختلفی را بررسی کرده ایم و تلاش کردیم تا هر محصولی در این رابطه در این کمیته مورد بررسی قرار می‌گیرد تولید و تجاری سازی شود.اولین نمونه از این دست کمباین برنج است که در مزارع مورد تست نشاء قرار گرفت و امروز شاهد افتتاحیه خط تولیدش هستیم.

وی گفت: امروز به همت جوانان کشور امروز در کنار خط تنومند تولید یک نهال  نوآوری و تحقیقات را کاشتیم اما برای اینکه این نهال تنومندتر و پربارتر شود نیاز به حمایت دارد.

وی با اشاره به نامگذاری سال جاری از سوی مقام معظم رهبری تحت عنوان رونق تولید و تاکید ایشان بر لزوم حمایت از تولید ملی و کالای ایرانی، گفت: محصول جدید کمباین سازی یعنی کمباین برنج بومی سازی شده و نیاز به حمایت دولت در زمینه جلوگیری از واردات کمباین برنج، حمایت بانک ها و نیاز به سرمایه گردش دارد.

وی متعهد شد در سال ۹۹ کمباین سازی نیاز شرکت را پاسخگو خواهد بود و تاکید کرد کمباین برنج یک حرکت کوچک در نقطه شروع است که با حمایت آستان قدس و همکاری وزارت جهاد کشاورزی و جدیدت تولیدکنندگان به لطف خدا مرکز طراحی ماشین آلات کشاورزی را در این شرکت تاسیس کنیم؛ و به امید خدا در ادامه این راه و نوآوری در سال آینده محصول جدید « کمباین آر- ۵۷۴۰ »، که یک کمباین نیمه سنگینی و مورد نیاز کشور است رونمایی خواهد شد.

در ادامه این مراسم مصطفی خاکسار قهرودی قائم مقام آستان قدس رضوی نیز در سخنانی با اشاره به اینکه باید به خاطر نعمت های بزرگی که خداوند عنایت کرده سپاسگزار باشیم و اینکه قدر نشناسی است اگر از مقام معظم رهبری و شهدا تشکر نکنیم گفت: از همه دست اندرکاران و زحمت‌کشان مجموعه کمباین سازی تشکر می کنیم و به آنها تبریک میگوییم. افتخار بزرگی دست داده است.

وی افزود:آستان قدس ضمن اینکه در نهادهای زیر مجموعه خود مبتنی بر شفافیت عمل می کند . براساس قوانین شرعی و به عنوان امین مردم به ویژه درخصوص موقوفات سعی دارد به بهترین شکل از منابع موجود در خدمت مردم استفاده کند. ماموریت ها اجتماعی و اقتصادی آستان قدس در گروی بهره برداری مناسب و شایسته از موقوفات است.

خاکسار قهرودی ادامه داد: آستان قدس یک نهاد اقتصادی نیست که در این حوزه ورود کرده باشد ولی به عنوان این که امانت دار اموال مردمی است وارد این حوزه شده است؛ براساس قانون و شرع وظایفی برعهده ماست و اگر آستان قدس مالیاتی را امروز پرداخت می کند براساس اظهارنامه‌های مالیاتی است؛ کسانی که از «مالیات ندادن آستان قدس» حرف می زنند یا جاهلند یا غرضی دارند.

به گفته قائم مقام آستان قدس رضوی، آنچه امروز در حوزه اقتصادی رونمایی می شود ورود آستان برای به دست گرفتن اقتصاد کشور نیست بلکه جاهایی ورود داریم که نیاز است و مردم امکان تولید آن را ندارند ؛ آستان قدس توان اساسی خود را جهت انجام کارهای ملی که خلا وجود دارد به کار میگیرد. حوزه مواد غذایی یکی از این حوزهاست که دشمن آن را هدف قرار داده است. توجه به چرخه تولید تامین بذر سالم و... از جمله این موارد است. این اقدامات زمینه ساز شرایط ورود دیگران به این عرصه باتکیه بر توانمندی و منابع مالی در اختیار و جاهای مورد نیاز است. که نیازمند حمایت دولت و بانک ها است.

وی افزود: دستاورد امروز حاصل مدیریت قوی، حمایت خوب و پشتکار و همت دست اندرکاران است. آنها روحیه، همت و پشتکار بالایی دارند. اگر این موارد نباشد از مدیران هم کاری برنمی‌آید. چرا که سرمایه اصلی آنها هستند. آستان قدس براساس توانمندی‌ها و منابع مالی وارد شده سرمایه‌ای را اختصاص داده و شرکتی را تشکیل داده تا نیازها برطرف شود و این وظیفه ماست؛ حمایت دولت از تولیدکننده و مصرف کننده امری ضروری است.حجم زیادی از قطعات در داخل تولید می شود و مسئولان اعلام کرده اند تلاش خود را به کار خواهند گرفت تا تمام قطعات داخلی سازی شود.

خاکسار قهرودی تصریح کرد: علی رغم آنکه دشمن علیه این مردم کمر بسته اما مردم پای کار هستند تا منویات مقام معظم رهبری تحقق یابد؛ ماایستاده ایم و دست از همت و تلاش خودمان در حرکت به سمت قله برنخواهیم داشت و به دشمنان اعلام می کنیم که از پانخواهیم نشست؛ تولید امروز نشانه این عزم و جدیت است.

انتهای پیام/

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.