معاون هنری و سینمایی اداره‌کل فرهنگ و ارشاد اسلامی خراسان رضوی گفت: تاکنون ریالی بابت اجاره بها از انجمن‌های مستقر در مجتمع‌های فرهنگی هنری این استان دریافت نشده است.

از انجمن های فرهنگی خراسان رضوی اجاره دریافت نمی شود

به گزارش قدس آنلاین، محمدرضا محمدی اظهار کرد: تاکنون این اداره کل تقاضای اجاره بها از انجمنهای فرهنگی نکرده است اما قانون بودجه امسال تاکید کرده است که دستگاه‌های اجرایی مانند این وزارتخانه که مجتمع‌های فرهنگی- هنری در اختیار دارند این فضاها را به صورت اجاره واگذار کنند.

وی ادامه داد: سالهای قبل نیز قانون بودجه الزام کرده بود که پرداخت هزینه‌های مجتمع‌های فرهنگی – هنری در قالب واگذاری مدیریت آنها تامین شود اما امسال در قانون بودجه آمده است که در صورتی که انجمن‌های مستقر در مجتمع‌های فرهنگی – هنری درآمدزایی داشته باشند، باید درآمد خود را به حساب خزانه مرکزی دولت واریز کنند در غیر این صورت فضایی که در اختیار دارند را به شرط پرداخت اجاره در تملک خود درآورند.

معاون اداره‌کل فرهنگ و ارشاد اسلامی خراسان رضوی گفت: این قانون که مصوب مجلس شورای اسلامی است توسط سازمان برنامه و بودجه به همه دستگاه‌هایی اجرایی که چنین فضاهایی در اختیار دارند ابلاغ شده است و اگر دستگاهی به آن عمل نکند متخلف است.

محمدی افزود: موضوع قانون مزبور به همه انجمن‌های مستقر در مجتمع‌های فرهنگی – هنری استان خراسان رضوی ابلاغ شده اما تاکنون ریالی از این انجمن‌ها دریافت نشده است.

وی ادامه داد: سازمان مدیریت و برنامه ریزی خراسان رضوی پایان امسال اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان را در خصوص اجرای قانون مزبور بازخواست خواهد کرد با این حال این نهاد به دنبال راهکاری است تا به فعالیتهای فرهنگی و هنری در استان کمک شود.

معاون هنری و سینمایی اداره‌کل فرهنگ و ارشاد اسلامی خراسان رضوی گفت: از آنجا که مجتمع‌های فرهنگی و هنری برای کمک به فعالیتهای هنری و فرهنگی در استان راه‌اندازی شده اند یک راهکار می‌تواند آن باشد که اعتبارات لازم در اختیار اداره کل فرهنگ و ارشاد قرار گیرد تا از محل این اعتبارات بتوان مجتمع‌ها را برای اصحاب فرهنگ و هنر حفظ کرد.

محمدی افزود: مجتمع فرهنگی – هنری امام رضا(ع) که در بوستان ملت مشهد مستقر است هم اینک بیش از ۲۵۰ میلیون ریال بابت هزینه‌های جاری خود مثل آب و برق بدهی دارد و اعتباراتی که هر سال از سوی وزارتخانه برای این مجتمع در اختیار این اداره کل قرار می‌گیرد همان سه یا چهار ماه ابتدای سال صرف تامین هزینه‌های جاری می‌شود.

وی ادامه داد: از آنجا که وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی اعتباری برای حفظ و نگهداری مجتمع‌های فرهنگی – هنری در اختیار ندارد لذا دولت واگذاری ‌مجتمع ها و خودگردان شدن آنها را مورد تاکید قرار داده است.

معاون هنری و سینمایی اداره‌کل فرهنگ و ارشاد اسلامی خراسان رضوی گفت: در حال حاضر برنامه اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی خراسان رضوی تجمیع نظرات فعالان فرهنگی و هنری در انجمن‌های مستقر در مجتمع‌های فرهنگی – هنری و رایزنی برای تسهیل اجرای این قانون است اما در صورتی که اعتبارات لازم در این خصوص تامین نشود چاره‌ای جز اینکه خود انجمن‌ها اداره کننده مجتمع‌ها شوند باقی نمی‌ماند.

محمدی افزود: طبق این قانون اگر انجمن‌های مستقر در مجتمع‌های فرهنگی – هنری درآمد دارند باید آن را به حساب خزانه واریز کنند تا این پول دوباره برای کمک به آنها در اختیار این اداره کل قرار گیرد و در صورتی که انجمن‌ها درآمدی ندارند، فقط می‌توانند در مجتمع‌ها  ستادی حضورداشته باشند.

۱۶ مجتمع فرهنگی- هنری وابسته به اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی در خراسان رضوی وجود دارد که در هر مجتمع  بین یک تا ۹ انجمن مستقر است.

منبع: ایرنا 

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.