تعداد زیادی از شخصیتهای امنیتی و آکادمیک در رژیم صهیونیستی از دادگاه عالی این رژیم خواستند تا مانع آن شود که بنیامین نتانیاهو مأمور تشکیل کابینه آتی شود.

درخواست ۶۷ شخصیت امنیتی و آکادمیک اسرائیلی از دادگاه عالی علیه نتانیاهو

قدس آنلاین؛ ۶۷ شخصیت امنیتی و آکادمیک اسرائیلی از دادگاه عالی رژیم صهیونیستی (عالی‌ترین هیات قضایی این رژیم) درخواست کردند «اویخای مندلبلیت» مشاور قضایی دولت را ملزم کند که اجازه ندهد بنیامین نتانیاهو مامور تشکیل کابینه آینده شود.

روزنامه عبری زبان هاآرتص ضمن اشاره به این مطلب افزود که مندلبلیت از ماه گذشته که علیه نتانیاهو به اتهام رشوه، کلاهبرداری و خیانت در امانت در ۳ پرونده فساد کیفرخواست صادر کرد، موضع خود در قبال اینکه رئیس رژیم صهیونیستی صلاحیت مکلف نمودن نتانیاهو (متهم به فساد) به تشکیل کابینه آینده را دارد یا خیر، مشخص نکرده است.

به گزارش مرکز اطلاع رسانی فلسطین، مندلبلیت تا این لحظه به رغم درخواست‌های مکرر موضع نهایی خود را در این زمینه اعلام نکرده است. البته این در حالی است که در قوانین رژیم صهیونیستی پاسخ مشخصی به این سوال که آیا شخص متهم به فساد می‌تواند مامور تشکیل کابینه شود یا خیر، داده نشده است.

طبق قوانین رژیم صهیونیستی، نخست وزیر متهم به فساد به سبب صدور کیفرخواست یا دادگاهی شدن ملزم به استعفا نیست اما اگر اتهامات او ثابت شود، چاره‌ای جز استعفا نخواهد داشت.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.