باغ پرندگان مشهد که به دلیل فضای غیراستاندارد و رعایت نکردن ضوابط زیست محیطی اخطار گرفته بود، با انجام اصلاحات زیست محیطی، از تعطیل شدن، خلاصی یافت.

اصلاحات زیست محیطی؛ نجات بخش باغ پرندگان مشهد

به گزارش قدس آنلاین، مدیرکل حفاظت محیط زیست خراسان رضوی گفت: این مجموعه در مرداد ماه امسال اخطار گرفت و مهلت انجام اصلاحات دریافت کرد.

تورج همتی یادآور شد: از آن زمان تاکنون الزامات زیست محیطی در این مجموعه به صورت عمده و کلی در حال رعایت است که این موارد به دادستانی مشهد نیز اعلام شده است.
وی گفت: به خاطر انجام این اصلاحات و الزامات، برنامه‌ای برای تعطیلی این مجموعه نداریم و امیدواریم هر چه بیشتر شاهد بهبود شرایط نگهداری گونه‌های مختلف پرنده در این مجموعه باشیم.
مدیرکل حفاظت محیط زیست خراسان رضوی افزود: مشکل اساسی موجود در این مجموعه، تنوع مدیریتی آن است که باید دارای مدیریت واحد باشد تا امکان تعامل وجود داشته باشد و اجرای موارد قانونی و دستورالعمل‌های زیست محیطی قابل پیگیری گردد.
وی ادامه داد: مجموعه باغ پرندگان باید دارای پاسخگوی واحد و مشخص در قبال وضعیت این مجموعه در بخش‌های مختلف باشد.
همتی گفت: از نظر استانداردسازی فضای نگهداری پرندگان نیز موارد لازم از سوی این مجموعه رعایت شده و از این نظر نگرانی وجود ندارد.
باغ پرندگان مشهد اولین باغ پرندگان منطقه شرق کشور است که از سال۱۳۹۱ آغاز به کار کرده و انواع پرندگان با گونه‌های کمیاب ایرانی، آسیایی و آفریقایی در آن موجود است.
منبع: صداو سیما
انتهای خبر/

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.