"بانک شیر مادر" بیمارستان ام البنین(س) تاکنون ۱۲۰ لیتر شیر اهدایی مادران نیکوکار را صرف تغذیه کودکان نارس کرده است.

۵۱ نوزاد نارس از شیره جان مادران نیکوکار، جان تازه‌ای گرفتند

به گزارش قدس آنلاین، مسوول بانک شیر مادر بیمارستان ام البنین (س) گفت: در مجموع برای ۵۱ نوزاد نارس در بیمارستان ام البنین (س) و ۷ نوزاد در مراکز درمانی دیگر شیر اهدایی توزیع شده است.

شاعر مقدم افزود: بانک شیر مادر در بیمارستان آموزشی ام البنین (س) با هدف تامین تغذیه شیر خواران نیازمند تاسیس شده و جزو اولین بانک‌های شیر مادر در ایران است.

او ادامه داد: در این بانک پس از اهداء شیر توسط مادران سالم اهدا کننده، اقدامات متعددی شامل بررسی نمونه‌های شیر از نظر سلامت، پاستوریزه کردن و ذخیره کردن انجام و در نهایت شیرهای ذخیره شده به شیرخواران نیازمند اهدا می‌شود.

به گفته وی، مادران اهدا کننده فقط یک بار به بیمارستان مراجعه و ثبت نام و آزمایشات ضروری را از نظر کنترل وضعیت سلامت انجام می‌دهند و دیگر جهت اهدا شیر خود نیازی به مراجعه مکرر به بیمارستان ندارند و شیر اهدایی از درب منزل آنان جمع آوری می‌شود.

مسوول بانک شیر مادر بیمارستان ام البنین (س) گفت: شیرهای موجود در این بانک پاستوریزه و آماده جهت شیر خواران محروم از شیر مادر است و به طور رایگان جهت تغذیه شیر خواران نیازمند ارائه می‌شود.

شاعر مقدم با بیان اینکه ۲۴ مادر اهدا کننده شیر با بانک شیر همکاری می‌کردند که در حال حاضر از این تعداد، ۸ مادر برای بانک شیر، شیرهای اضافی خود را می‌فرستند، افزود: برخی از نوزادان نارس تا یک ماه از شیرهای اهدایی مادران تغذیه می‌کنند و برخی فقط در دوران بستری در NICU مورد تغذیه با شیرهای اهدایی قرار می‌گیرند.

او تصریح کرد: مادرانی که شیر خود را اهدا می‌کنند، ضمن بهره بردن از اجر اخروی، می‌توانند از ویزیت رایگان اطفال بیمارستان ام البنین (س) بهره‌مند شوند و آموزش رایگان شیردهی و شیردوشی را دریافت کنند.

منبع: صداو سیما

انتهای خبر/

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.