همدان-رئیس کمیسیون فرهنگی اجتماعی شورای شهر همدان گفت:اتاق مادر و کودک در پارک‌های فرامحله‌ای، معابر پیاده‌راهی، نمایشگاه بین المللی و ترمینال اصلی شهر احداث شود.

اتاق مادر و کودک در شهر همدان احداث شود

 به گزارش قدس آنلاین به نقل از روابط عمومی شورای اسلامی شهر همدان  رضوان سلماسی گفت: اگرچه شهر دوستدار کودک و شهر همه‌شمول از رویکردهایی هستند که در ادبیات شهری ایران چندان جدید محسوب نمی‌شوند، با این وجود و همچنان بسیاری از فضاهای شهری کشور حضور بی‌دغدغه گروه‌های مختلف جامعه از جمله بانوان و کودکان را فراهم نمی آورند.

وی افزود: در این میان، نبود مکان‌های مناسب برای رسیدگی به نوزادان و کودکان در فضاهای عمومی واجد اهمیت است.

سلماسی اظهار کرد: ایده ایجاد این اتاق‌ها حدود یک دهه پیش در پایتخت مطرح شد و به صورت محدود در برخی مکان‌های عمومی از جمله پایانه‌های حمل‌ونقل برون‌شهری اجرایی شده است.

وی یکی از مهمترین کارکردهای این اتاق‌ ها را فراهم کردن فرصت بیشتر برای حضور مادران در فضاهای عمومی و بیرون از خانه برشمرد و گفت: بسیاری از مادران پس از به دنیا آمدن فرزندانشان به این علت که نمی‌توانند مانند قبل از این شرایط به کارهای خود برسند، احساس محدودیت می‌کنند؛ از این‌رو این اتاق ها فرصتی برای حضور آنها به همراه فرزندانشان را ایجاد می‌کند.

رئیس کمیسیون فرهنگی اجتماعی شورای شهر همدان همچنین افزود: در واقع مادران وقتی بدانند بیرون از خانه، فضایی وجود دارد که می‌توانند با آرامش به فرزندان خود رسیدگی کنند، این مهم بر سبک زندگی در نگاه به خود و تجربه مادرشدن آنان، تأثیرگذار است.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.