گیلان - رئیس سازمان جهاد کشاورزی گیلان گفت: گرایش به استفاده از ماشین و فناوری های مکانیزه در تولید محصولات کشاورزی رشد چشمگیری دارد.

رشد چشمگیر استفاده از فناوری مکانیزه در بخش کشاورزی

به گزارش قدس آنلاین به نقل از روابط عمومی جهادکشاورزی گیلان ،علی درجانی در جلسه کشاورزی استان با بیان اینکه ماشین آلات و مکانیزاسیون موجب کاهش هزینه تولید محصولات کشاورزی می شود، گفت: در راستای اجرای پروژه تجهیز و نوسازی ناوگان ماشینی بخش کشاورزی، از محل خط اعتباری طرح توسعه مکانیزاسیون کشاورزی مبلغ ۷۴۰ میلیارد ریال تسهیلات بانکی خرید انواع تراکتور، کمباین و سایر ماشین ها و تجهیزات کشاورزی با عاملیت بانک کشاورزی در سال جاری به استان تخصیص یافته است.

وی با بیان اینکه تولید مکانیزه برنج موجب می شود، جوانان روستایی رغبت بیشتری برای ماندگاری در بخش کشاورزی داشته باشند، اضافه کرد: با جذب این میزان اعتبار تعداد ۴۴۳ دستگاه کمباین برنج، ۸۴دستگاه تراکتور،۳۶۱دستگاه تیلر، ۳۸۹دستگاه نشاکار برنج و تعداد ۲۹۱ دستگاه سایر ماشین‌آلات و تجهیزات زراعی و باغی جمعاً بالغ‌ بر ۱۴۸۵ دستگاه به ناوگان ماشینی استان افزوده‌ شده است.

وی خاطرنشان کرد: میانگین نفوذ ماشین در تولید محصول استراتژیک برنج در مراحل مختلف عملیات زراعی ۶۴.۵ درصد است.

درجانی گفت: گرایش به استفاده از ماشین و فناوری های مکانیزه در تولید محصولات کشاورزی به دلیل کاهش هزینه‌های تولید و سختی کار، سرعت انجام عملیات و افزایش بهره‌وری تولید و درآمد بهره‌برداران در سنوات اخیر از رشد چشمگیری برخوردار شده است.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.