بر اساس گزارش جدید موسسه تحقیقات استکهلم، سهم شرکت‌های آمریکایی در فروش تسلیحات و خدمات نظامی در جهان ۵۹ درصد، سهم شرکت‌های روسی ۸.۶ درصد، شرکت‌های انگلیسی ۸.۴ و شرکت‌های فرانسوی ۵.۵ درصد است.

آمریکا و روسیه در صدر فروشندگان سلاح در جهان

قدس آنلاین؛ روزنامه «ایزوستیا»، چاپ مسکو نوشت: حجم فروش تجهیزات و خدمات نظامی صد شرکت بزرگ در جهان در سال ۲۰۱۸ معادل ۴۲۶میلیارد دلار بود که این حجم در مجموع نسبت به سال قبل از آن، ۴.۶درصد افزایش یافته است. این مسئله‌ای است در گزارش جدید موسسه بین‌المللی تحقیقات مشکلات جهانی استکهلم (SIPRI) که امروز، دوشنبه منتشر شده، مشخص شده است.

بر اساس این اطلاعات، سهم شرکت‌های آمریکایی در فروش تسلیحات، تجهیزات و خدمات نظامی در جهان ۵۹ درصد، سهم شرکتهای روسی ۸.۶ درصد، شرکتهای انگلیسی ۸.۴ و شرکت های فرانسوی ۵.۵ درصد ارزیابی شده است. شرکت‌های دفاعی روسیه در سال قبل نیز از انگلیسی‌ها پیشی گرفته و رتبه دوم را در این عرصه به دست آوردند.

در این گزارش همچنین آمده است که از سال ۲۰۰۲ حجم کلی فروش تجهیزات نظامی در جهان ۴۷ درصد افزایش یافته است. البته در این آمارگیری اطلاعاتی درباره چین به خاطر به خاطر فقدان آن، منتشر نشده است.

طبق اطلاعات موسسه استکهلم، ده شرکت روسی در فهرست ۱۰۰ شرکت برتر جهان در زمینه فروش تسلیحات نظامی قرار دارند. فروش سلاح‌های شرکت‌های تجهیزات نظامی روسیه در سال ۲۰۱۸ نسبت به فروش آنها در سال ۲۰۱۷ به میزان اندکی (یعنی ۰.۴ درصد) کاهش یافته است.

ضمن اینکه در سال ۲۰۱۸  پنج شرکت دولتی روسیه که در فهرست پرفروش ترین شرکت‌های تجهیزات نظامی در جهان، گنجانده شده‌اند دارای رشد فروش بوده، ولی پنج شرکت  دیگر که غیردولتی هستند، با رکورد در فروش مواجه شده‌اند.

در این گزارش همچنین یادآوری شده که تمامی شرکتهای روسی دولتی در سطح بالایی وابسته به سفارشات داخلی هستند.

انتهای پیام/

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.