رئیس شورای شهر مشهدمقدس گفت: طرح بازپیرایی جلوخان آرامگاه فردوسی در حال حاضر با اعتبار مصوب ۳۰ میلیارد تومان در حال اجراست.

بازپیرایی جلوخان آرامگاه فردوسی با اعتبار مصوب ۳۰ میلیارد تومانی

به گزارش قدس آنلاین، محمدرضا حیدری ظهر امروز در آیین آغاز طرح آموزش مفاهیم شاهنامه در مدارس ابتدایی مشهد اظهار داشت: شورای پنجم با توجه به رویکردها و برنامه‌های اعلامی خود به شهروندان در زمان انتخابات، بر این باور است که موفقیت در شهر جدا از فعالیت‌های حوزه‌های عمرانی و کالبدی، وابسته به حوزه فرهنگی نیز بوده که باید روی آن سرمایه‌گذاری کرد و توجه ویژه داشت.

رئیس شورای شهر مشهدمقدس گفت: حکیم ابوالقاسم فردوسی، به عنوان نماد هویتی و تمدنی ایران زمین، سرمایه‌ای ملموس و عینی دارد که برای ما به یادگار مانده و آن آرامگاه فردوسی است و متاسفانه طی سالیان طولانی فضای بیرونی آرامگاه شرایط بسیار نامناسبی داشت که به هیچ وجه زیبنده و در شان حکیم توس نبود؛ شورای پنجم با ایجاد کمیسیون ویژه توسعه و عمران توس، پرداختن به این محدوده را به شکل ویژه در دستورکار خود قرار داد، در حالی که ماموریت ذاتی ما نبود.

حیدری خاطرنشان کرد: طرح بازپیرایی جلوخان آرامگاه فردوسی در حال حاضر با اعتبار مصوب ۳۰ میلیارد تومان در حال اجراست، کار معطل مانده‌ای که در این دوره عهده‌دار اجرای آن شدیم و در چنین شرایط سخت اقتصادی عملیات عمرانی آن با قوت در حال انجام است. در کنار این میراث ملموس و عینی، از میراث معنوی، ماندگار، فرهنگی و اثربخش فردوسی نیز غافل نشدیم و مصداق این مدعا را امروز شاهدیم که با همت معلمان عزیز اجرایی خواهد شد.

رئیس شورای شهر مشهد بیان کرد: سازمان اجتماعی و فرهنگی شهرداری مشهد و در ذیل آن معاونت گردشگری و زیارت این سازمان، تلاش‌های بسیاری برای اجرایی شدن زنگ شاهنامه در مدارس داشتند و تفاهمنامه منعقد شده میان مدیریت شهری مشهد و آموزش و پرورش نشان‌دهنده عزم جدی ما در توجه به مسائل فرهنگی و هویتی شهر، در کنار هویت شاخص دینی و مذهبی مشهدالرضا (ع) است.

حیدری عنوان کرد: در کنار هویت بارز و برجسته مشهد که وجود بارگاه منور رضوی است، باید به هویت فرهنگی- ملی خود یعنی حکیم ابوالقاسم فردوسی نیز توجه کنیم چرا که این دو ظرفیت ارزشمند، فرصت خوب و کم ‌نظیری برای مشهد ایجاد کرده است.

وی افزود: تعامل خوبی میان شورای شهر و شهرداری مشهد با اداره کل آموزش و پرورش استان شکل گرفته و جدای از زنگ شاهنامه، تفاهمنامه دیگری نیز در قالب شهر یادگیرنده به همت معاونت برنامه‌ریزی شهرداری با آموزش و پرورش شکل گرفته که با اعتبار شش میلیارد تومانی پیش‌بینی شده از سوی شورای شهر، امید داریم تا سال ۱۴۰۰ بتوانیم از مشهد بعنوان شهر بدون بی‌سواد یاد کنیم.

حیدری گفت: تعامل و هم‌افزایی یکی از شاخص‌ترین رویکردهای شورای پنجم است و اتفاق میمون و مبارکی که امروز شاهد آن هستیم، ثمره همین رویکرد و همکاری شورای شهر، شهرداری، آموزش و پرورش و کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان است.  از معلمان زحمتکش و پر تلاش که عهده‌دار زنگ شاهنامه در مدارس هستند تقاضا داریم، این تجربه نو و حرکت جدید در حوزه آموزش را با جدیت پیگیری کنند تا نتایج عینی و ملوس و مبارکی را شاهد باشیم.

رئیس شورای شهر مشهد اظهار داشت: توجه به الزامات و باید و نبایدها در شروع هر طرحی بسیار مهم و ضروری است و در بعد روش‌ها و شیوه‌های آموزشی باید به مقوله‌هایی چون هنر قصه، داستان، کارهای عروسکی و شادی و نشاط توجه ویژه‌ای شود تا بتوان آثار این آموزش‌ها را در خانواده‌ها و فضای شهر ببینیم.  امیدواریم این حرکت نوپا و تازه‌ شکل ‌گرفته با قوت دنبال شود تا در آینده نیز شاهد تداوم پرشور آن باشیم.

حیدری گفت: شورای شهر و شهرداری برای توسعه این جریان فرهنگی در مشهد عزم جدی دارد و مدیریت شهری با این اقدام خود، انجام وظیفه کرده و امیدواریم بهره آن را در فضای زندگی و در عرصه روابط اجتماعی با گسترش مهربانی، مدارا و همزیستی مسالمت‌آمیز مشاهده کنیم و پیامی امیدبخش از این مرز و بوم به سایر کشورها ارسال کنیم تا شرایط خوبی برای مردم خود رقم بزنیم.

وی افزود: طرح آموزش مفاهیم و قصه های شاهنامه برای اولین بار در کشور به صورت آزمایشی در ۳۲ مدرسه ابتدایی نواحی هفت گانه مشهد و منطقه تبادکان در قالب برنامه ویژه مدرسه به میزان دو ساعت در هفته اجرایی خواهد شد و قرار است ۱۵ قصه شاهنامه به دانش آموزان پیش دبستانی و پایه چهارم ابتدایی آموزش داده شود.  

منبع: تسنیم

انتهای خبر/

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.