همدان-رئیس شورای اسلامی شهر همدان با اشاره به اقدام شهرداری در حوزه طرح تفکیکی «۳۶ هکتاری خضریان» گفت: کوتاهی شهرداری در اجرای این طرح و مصوبه موجب نارضایتی اعضای شورای شهر همدان شده است که باید نتیجه اقدام عملیاتی و علت عدم اجرای این مصوبه و طرح به شورا اعلام شود.

کوتاهی شهرداری موجب نارضایتی شورا شده است

به گزارش قدس آنلاین به نقل ازروابط عمومی شورای اسلامی شهر همدان؛ کامران گردان در شصت‌ودومین صحن شورا، بر پاسخگویی شفاف مدیریت‌شهری نسبت به بی‌توجهی به درخواست جمعیت زیادی از شهروندان مبنی بر تفکیک اراضی خضریان تأکید کرد.

نایب رئیس شورای شهر همدان در ادامه با اشاره به اینکه از قرارداد طرح تفکیکی «۳۶ هکتاری خضریان» حدود ۶ سال می‌گذرد، گفت: این زمین‌ها در حد فاصل بلوار علاقبندیان تا امامزاده خضر همدان قرار گرفته است که متأسفانه عدم تعیین‌تکلیف آن به مدت طولانی، حدود ۵۰۰ خانوار را درگیر کرده است.

حمید بادامی‌نجات با بیان اینکه این جمعیت نسبت به تعداد مالکین اولیه، هر ساله در حال افزایش است؛ معتقد است: در صورت تفکیک ۳۶ هکتاری خضریان، اراضی بایر شهر، آباد می شود و محرک توسعه حاشیه شهر خواهد بود.

وی با تأکید بر اینکه حجم بسیاری از سندهای این زمین‌ها به نام شهرداری است؛ افزود: اکثر صاحبان این زمین ها جزو قشر ضعیف جامعه محسوب می‌شوند که باید نسبت به تعیین تکلیف آن  مبنی بر تفکیک زمین و واگذاری ملک دیگر صاحبان آن، اقدام شود.

بادامی‌نجات با تأکید بر اینکه اهمال کاری شهرداری در این زمینه قابل قبول نیست؛ ادامه داد: به ازای تفکیک این زمین‌ها، هم بخشی از مشکلات مدیریت شهری همدان حل می‌شود و هم مشکل شهروندان آن منطقه حل خواهد شد.

رئیس مرکز مطالعات و پژوهش‌های شورای شهر همدان نیز با بیان اینکه زمین ماندن کار مردم افتخار نیست؛ گفت: بی‌توجهی به مطالبه مردم منجر به نارضایتی آنها از نظام می شود که به عنوان منتخب مردم، مسئول پیگیری و حل دغدغه‎های حوزه مدیریت‎شهری آنان هستیم.

ابراهیم مولوی با تأکید بر اینکه باید ضرب‌العجل بازه زمانی مشخص برای تعیین‌تکلیف طرح تفکیکی ۳۶ هکتاری خضریان یا بازگرداندن سندهای مردم، تعیین شود؛ بیان کرد: البته مشکل سودجویی برخی افراد در حوزه ۳۶ هکتاری هم از طریق قوه قضاییه پیگیری و برطرف می‎شود.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.