دومین مرکز اطلاع‌رسانی پایگاه میراث‌فرهنگی آسبادهای ایران در خواف گشایش یافت.

گشایش دومین مرکز اطلاع‌رسانی پایگاه میراث‌فرهنگی آسبادهای ایران

به گزارش قدس آنلاین، مدیر پایگاه میراث‌فرهنگی آسبادهای ایران گفت: دومین مرکز اطلاع‌رسانی و معرفی پایگاه میراث‌فرهنگی آسبادهای ایران در شهر خواف با مشارکت شهرداری خواف و مالکان آسبادها، مرمت، تجهیز و بهره‌برداری شد.

محمد رکنی افزود: در این مرکز که با هدف افزایش آگاهی جوامع محلی و گردشگران داخلی و خارجی ایجاد شده است ۱۵  قاب با تصاویری از وضع آسبادها و فضاهای اطراف بافت تاریخی به نمایش درآمده است.

وی با بیان اینکه این مرکز براساس کنوانسیون میراث جهانی سال ۲۰۰۸ مبنی بر آگاهی رسانی و ارائه نمایشگاه‌های تصویری و آموزشی از محل آثار اطراف سایت‌های آثار تاریخی بهره‌برداری شده است افزود: نمایش گذاشتن آسبادها، مسیرهای دسترسی، بافت اطراف، مجموعه‌های خدماتی، طبیعت، مردم‌شناسی، باغات و خانه‌های ارزشمند اطراف آسبادها از اولویتها در این مرکز است.

مدیر پایگاه میراث‌فرهنگی آسبادهای ایران تاکید کرد:  در این مرکز تلاش شده است نقشه هوایی و تصاویر اطراف آسبادها قبل از گسترش و تخریب آن در معرض نمایش گردشگران کذاشته شود.

رکنی افزود: مرکز اطلاع‌رسانی پایگاه میراث‌فرهنگی آسبادهای ایران برای شناخت و اهمیت آثار تاریخی به مدیران شهری، جوامع محلی، محققان، پژوهشگران و گردشگران داخلی و خارجی کمک قابل توجهی می‌کند

اولین مرکز اطلاع رسانی پایگاه میراث‌فرهنگی آسبادهای ایران پارسال در شهر نشتیفان افتتاح شده است.

منبع: صداو سیما

انتهای خبر/

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.