با هدف توسعه همکاری‌ها میان دو کلان‌شهر کشور و ارائه و تبادل خدمات هوشمند مشترک، تفاهم‌نامه همکاری میان شهرداری مشهد و تهران منعقد شد.

امضای تفاهم‌نامه همکاری میان شهرداری مشهد و تهران

به گزارش قدس انلاین وبه نقل از روابط عمومی سازمان فناوری اطلاعات و ارتباطات شهرداری مشهد، محمدجواد رجائیان گفت: این تفاهم‌نامه که توسط سازمان فناوری اطلاعات و ارتباطات شهرداری‌ مشهد و تهران به نمایندگی از شهرداری‌های این دو کلان‌شهر به امضا رسیده برای مدت دو سال پیش‌بینی شده است که در صورت توافق طرفین قابل تمدید خواهد بود.
مدیرعامل سازمان فناوری اطلاعات و ارتباطات شهرداری مشهد تصریح کرد: تبادل داده‌ها و اطلاعات سرویس‌ها در پلتفرم جامع شهروندی و نیز همکاری در برگزاری کارگاه‌های آموزشی، همایش‌ها و نمایشگاه‌های مشترک از مفاد مورد نظر در این تفاهم‌نامه است.
وی افزود: تدوین راهکار مشترک برای حمایت از توسعه کسب و کارهای مبتنی بر فضای مجازی در حوزه خدمات نوین شهری و اتصال به پلتفرم شهروندی از دیگر موضوعاتی است که مورد توجه ویژه شهرداری‌های مشهد و تهران قرار داشته و در قالب این تفاهم‌نامه به آن پرداخته خواهد شد تا بسترهای بیشتری برای فعالان و استارت‌آپ‌های حوزه خدمات نوین شهری فراهم آید.
رجائیان با اشاره به تبادل اطلاعات و داده‌های مورد نیاز در جهت اجرای پروژه‌های مشترک میان شهرداری مشهد و تهران گفت: با شکل‌گیری این همکاری و هم‌افزایی میان دو کلانشهر بزرگ کشور می‌توان روند هوشمندسازی و ارائه خدمات نوین به شهروندان را سرعت بخشید.
وی افزود: از دیگر نکات قابل توجه که در این تفاهم‌نامه پیش‌بینی شده است، انجام هماهنگی و تدوین پروتکل‌های مشترک برای سامانه‌‎های پرداخت شهری و ایجاد امکان پرداخت از کیف پول‌های شهری طرفین در خدمات شهروندی است که سبب می‌شوند شهروندان هر یک از شهرهای مشهد و تهران بتوانند در هر دو شهر از امکانات هوشمند پرداخت استفاده کرده و نیازی به نصب اپلیکیشن‌های متفاوت نداشته باشند.
مدیرعامل سازمان فاوا شهرداری مشهد خاطرنشان کرد: فرایند هوشمندسازی و ارائه خدمات نوین شهری به شهروندان با تحقق چنین همکاری‌هایی سرعت گرفته و امضای تفاهم‌نامه همکاری میان شهرداری‌های تهران و مشهد می‌تواند نویدبخش تحولاتی برای تسهیل و ارتقای کیفیت زندگی برای شهروندان باشد.
گفتنی است این تفاهم نامه در سومین همایش و نمایشگاه تهران هوشمند منعقد شد.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.