مدیر پایگاه میراث فرهنگی آسبادهای ایران از بهره‌برداری از دومین مرکز اطلاع رسانی و معرفی پایگاه میراث فرهنگی آسبادهای ایران در شهرستان خواف خبر داد.

دومین مرکز اطلاع رسانی پایگاه میراث فرهنگی آسبادهای ایران افتتاح شد

به گزارش قدس آنلاین و به نقل از اداره‌کل میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی خراسان رضوی گزارش داد: این مرکز اطلاع رسانی با هدف افزایش آگاهی جوامع محلی و گردشگران داخلی و خارجی ایجاد شده است.

محمد رکنی افزود: این مرکز براساس کنوانسیون میراث جهانی سال ۲۰۰۸ مبنی بر آگاهی رسانی و ارائه نمایشگاه های تصویری و آموزشی از محل آثار در پیرامون سایت های آثار تاریخی مورد بهره برداری قرار گرفته است.

او ادامه داد: در این مرکز تلاش شده است نقشه هوایی و تصاویر پیرامون آسبادها را قبل از گسترش و تخریب آنها در معرض نمایش گردشگران بگذاریم.

مدیر پایگاه میراث فرهنگی آسبادهای ایران گفت:این مرکز با مشارکت شهرداری خواف و مالکان آسبادها، مرمت، تجهیز و مورد بهره برداری قرار گرفته است.

رکنی با اشاره به نمایش گذاشتن ۱۵ قاب با تصاویری از وضعیت آسبادها و فضاهای پیرامون بافت تاریخی افزود: اولویت در این مرکز به نمایش گذاشتن آسبادها، مسیرهای دسترسی، بافت پیرامون، مجموعه های خدماتی، طبیعت، مردم شناسی، باغات و خانه های ارزشمند پیرامون آسبادهاست.

وی ادامه داد: این مرکز برای شناخت و اهمیت آثار تاریخی به مدیران شهری، جوامع محلی، محققان، پژوهشگران و گردشگران داخلی و خارجی کمک شایانی می کند.

منبع: ایرنا

انتهای پیام/

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.