استاندار خراسان رضوی گفت: انجمن خراسان شناسی و موسساتی که در این زمینه مسئولیت دارند، باید برای معرفی مفاخر خراسانی تلاش کنند تا جوانان ایرانی به داشتن چنین مشاهیری افتخار کنند.

انجمن «خراسان شناسی» برای معرفی مفاخر خراسان بزرگ تلاش کند/فراز و فرودهای تاریخ درس‌های فراوانی دارد

به گزارش قدس آنلاین، علیرضا رزم‌حسینی در آیین گشایش نمایشگاه استانی «خراسان، سرزمین خورشید» که در تالار قلم همایش‌های بین‌المللی سازمان اسناد و کتابخانه ملی ایران برگزار شد، اظهار کرد: به درستی ما باید سرنوشت گذشتگان را مطالعه کنیم و آن را چراغ راه آینده خود قرار دهیم.

وی با اشاره به اینکه محافل مهم فرهنگی، ادبی و رسانه‌ای باید مردم را برای مطالعه تاریخ گذشتگان تشویق کنند، افزود: فراز و فرودهایی در تاریخ وجود دارد که می‌تواند به ما درس بدهد و بگوید چطور از این افتخارات برای امروز و آینده خودمان استفاده کنیم و اشتباهات گذشته را مرتکب نشویم.
استاندار خراسان رضوی با تاکید بر اینکه قرآن کریم ما را به عبرت گرفتن از گذشتگان سفارش کرده است، تصریح کرد: در گذشته بسیاری از قلمروهای کشورهای همسایه جزو خراسان رضوی و یا همان خراسان بزرگ بوده است و حتی برخی از نویسندگان معتقدند که خراسان مهد سیاست است، بعضی هم معتقدند که خراسان سرزمین مادری زبان فارسی ایران است، هر دو مورد شاید درست باشد اما خراسان در حوزه‌های مختلف کمتر شناخته شده است.
وی با بیان اینکه خراسان سرزمین حاصلخیزی است و شخصیت‌های برجسته‌ای در آن پرورش یافته‌اند، خاطرنشان کرد: ادیبان، شعرا، اندیشمندان، عالمان و متفکران دینی، نویسندگان و هنرمندان، ریاضیدان‌ها، مورخین، تجار و کارآفرینان بزرگ در این سرزمین پرورش یافته‌اند اما موفق نشده‌ایم که این شخصیت‌های برجسته را به درستی برای نسل امروز معرفی کنیم.
استاندار خراسان رضوی بیان کرد: انجمن خراسان شناسی و موسساتی که در این راه مسئولیت دارند، باید به عنوان رسالت خود برای معرفی مشاهیر و مفاخر خراسانی تلاش کنند تا جوانان ایران به این مهم افتخار کنند.
رزم‌حسینی افزود: بسیاری از مشتاقان اهل بیت (ع) و میلیون‌ها زائر از سراسر دنیا همه ساله به مشهد مقدس مشرف می‌شوند و بارگاه منور امام رضا(ع) فرصت ارزشمندی را برای خراسان رضوی به وجود آورده است؛ اگر تحولی در نظام اداری کشور ایجاد شود، خراسان شایستگی این را دارد که به عنوان یک منطقه نمونه امن و دارای شاخص‌های مناسب رفاهی، اقتصادی، فرهنگ و یک الگو به دنیا معرفی شود.
وی اظهار کرد: با وجود همه شخصیت‌های عالی‌ مقام و مفاخر، شاهد هستیم که در عصر حاضر شخصیت‌های فاخر و فهیمی در خراسان رضوی وجود دارند که گمنام هستند و معرفی نشده‌اند درحالی که جامعه و جوانان امروز ما نیازمند یک هویت فرهنگی و ملی هستند.
استاندار خراسان رضوی با بیان اینکه می‌توانیم به میراث پرافتخار ایران بپردازیم و آن را معرفی کنیم، خاطرنشان کرد: این امر مهم می‌تواند چراغ راه خوبی برای اصلاح رفتار و روش‌هایمان در روزگار امروز باشد.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.