خوزستان_ مدیر کل برنامه ریزی معاونت رییس جمهور در امور زنان و خانواده، گفت: طبق اعلام استانداری خوزستان در ارتقا سند زنان و خانواده، شهرستان ماهشهر در میزان خشونت به زنان نسبت به سایر استانها رتبه یک را دارد.

سن ازدواج در خوزستان پائین است/ به ازای یک پسر ۴ دختر از تحصیل باز می مانند

به گزارش خبرنگار قدس آنلاین در جلسه شورای برنامه ریزی استان که شامگاه دوشنبه ۱۸آدز با حضور معاون رئیس جمهور در امور بانوان و خانواده در محل استانداری انجام شد، بهناز موحدی   مدیر کل برنامه ریزی معاونت رییس جمهور در امور زنان و خانواده گفت:  اولویت زنان استان خوزستان نکته مهم بیکاری است و این یعنی مشارکت اقتصادی آنها پایین است.

موحد دومین معضل زنان خوزستان را بازماندگی از تحصیل و بیسوادی خواند و اضافه کرد: در مقابل هر یک پسر بازمانده ۴ دختر تحصیلات خود را به دلایل مختلف رها می کنند.

وی با اشاره به اینکه بر اساس سرشماری سال ۹۵ ازدواج در سن پایین خوزستان رتبه دوم دارد، گفت: البته ازدواج ها در خوزستان کاهش یافته اما متاسفانه شاهد افزایش طلاق در روستاها هستیم.

وی اشاره کرد: در اعلام استانداری خوزستان در ارتقا سند زنان و خانواده  میزان خشونت به زنان شهرستان ماهشهر نسبت به زنان سایز استانها رتبه یک را دارد.
 مدیر کل برنامه ریزی معاونت رییس جمهور در امور زنان و خانواده، درباره سند تاب آوری توضیح داد: این سند در ۱۵ شهر انجام می شود و هدف شهرستانهایی هستند که بیشتر در معرض آسیب اند.

در ادامه غلامرضا شریعتی استاندار خوزستان مسئله مهم استان و در عین حال کشور را پایین آمدن آستانه تاب آوری اجتماعی و اقتصادی دانست و اظهار کرد:تاب آوری میزان ظرفیت بازگشت از وضع دشوار به وضع پایدار و توانایی ترمیم خویشتن است این ظرفیت ذاتی نیست بلکه آموختنی است و متغیر است یعنی کم و زیاد میشود.

وی افزود: تاب آوری در استان خوزستان با توجه به وجود بلایای طبیعی و مشکلات عمیق پیچیده و لایه لایه در وضعیت تعیین کنندگی قرار می‌گیرد و می‌تواند مشکلات اجتماعی اقتصادی محیط زیستی در استان را تشدید کند این شدت تبعات اجتماعی اقتصادی و سیاسی ارتباط مستقیمی با وضعیت تاب آوری خوزستان دارد.

در سطح سیاستگذاری تدوین برنامه و اجرای برنامه های فوق العاده سعی در ترمیم تاب آوری استان در مواجهه با مسائل را داریم این برنامه در حوزه اقتصادی اجتماعی و فرهنگی اجرا شده و در حال اجرا است و حوزه زنان به عنوان بخش مهم جامعه هدف اصلی این برنامه در خوزستان قرار دارد.

استاندار خوزستان اشاره کرد: بی‌شک منابع اقتصادی و خدادادی جامعه را به خودی خود توسعه یافت نمی کند بلکه کنشگران اجتماعی با توانایی های اقتصادی و علمی جامعه را به جلو می برد در دنیا لزوماً کشورهای توسعه یافته کشورهایی نیستند که از منابع طبیعی خدادادی بهره مند هستند بلکه از منابع نیروی انسانی آموزش دیده سرمایه اجتماعی قوی و اقتصاد پویا بهره مند هستند.

وی با بیان اینکه سند ارتقاء وضعیت زنان و خانواده خوزستان منطبق با شرایط زنان در کشور و در این استان تدوین شده، تصریح کرد: وضعیت مردان و زنان هدف سند ارتقای زنان بوده و استان خوزستان بسیار نیازمند اجرای دقیق این طرح سند با محوریت شاخص‌های اصلی و تاثیرگذار است سند در برش استانی منطبق با الگوی وضعیت فرهنگی و اجتماعی همان استان است و الزامات فرهنگی و اجتماعی استان خوزستان هم در سند لحاظ شده و ما با دقت الگوی بومی ارتقا را در امور حوزه زنان رعایت خواهیم کرد.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.