مدیرعامل شرکت شهرک‌های صنعتی خراسان رضوی گفت: از ابتدای امسال تاکنون ۸۰ میلیارد ریال قرارداد بین واحدهای صنعتی و پیمانکاران از طریق برنامه‌های عمل نظام مبادلات پیمانکاری فرعی در این استان به امضا رسید.

امضا ۸۰ میلیارد ریال قرارداد صنعتی در خراسان رضوی

به گزارش قدس آنلاین، مسعود مهدی‌زاده مقدم اظهار کرد: نظام مبادلات پیمانکاری فرعی یکی از راهکارهای مهم برای حمایت از واحدهای صنعتی خرد، کوچک و متوسط است و عزم تولیدکنندگان در این حوزه و حضور در بازارهای جهانی جدی است تا از این طریق حجم صادرات خود را افزایش دهند.

وی ادامه داد: پروژه نظام مبادلات پیمانکاری فرعی ایران از ۲ سال قبل با هدف توسعه بازار شرکت‌های پیمانکاری صنعتی به خصوص توسعه بازارهای صادراتی به عنوان راهبرد اصلی سازمان صنایع کوچک و شهرک‌های صنعتی ایران معرفی شد. 

مدیرعامل شرکت شهرک‌های صنعتی خراسان رضوی گفت: نظام مبادلات پیمانکاری فرعی ایران یک عامل ثمربخش برای اتصال پیمانکاران لایه‌های پائین تر به لایه‌های بالاتر در شبکه پیمانکاری صنعتی است.

وی تسهیل ارتباط واحدهای صنعتی و پیمانکاران و توسعه فرآیند پیمان سپاری، ارتقا و توانمند سازی پیمانکاران صنعتی و افزایش توان رقابتی بنگاه‌های داخلی را از اهداف نظام پیمانکاری فرعی دانست و افزود: این نظام ضعف ارتباط بین صنایع کوچک و متوسط و بزرگ را تا حدود زیاد برطرف کرده است.

مهدی زاده مقدم ادامه داد: نقش نظام ISPX در شهرک‌ها و نواحی صنعتی خراسان رضوی ملموس بوده و به خوبی واحدهای صنعتی و تولیدی را با پیمانکاران پیوند داده و کمکی در راستای توانمندسازی هر چه بیشتر واحدها بوده است.

وی گفت: تاکنون دبیرخانه قطعات خودرو و دبیرخانه صنعت نفت و گاز در قالب نظام پیمانکاری فرعی استان استقرار یافته و شرکت‌های این حوزه در سه نمایشگاه خارجی حضور یافته‌اند.

کل اراضی تحت اختیار شرکت شهرک های صنعتی خراسان رضوی هشت هزار و ۶۰۰ هکتار است که عملیات اجرایی در پنج هزار و ۴۰۰ هکتار آن انجام گرفته که از این میزان ۶۰۰ هکتار به واحدهای صنعتی تعلق دارد.

۲ هزار و ۵۶۹ واحد صنعتی در شهرک‌ها و نواحی صنعتی خراسان رضوی مستقر هستند که در مجموع ۴۳ درصد واحدهای صنعتی، ۲۳ درصد سرمایه گذاری صنعتی و ۳۹ درصد اشتغال صنعتی استان را در اختیار دارند. 

منبع: ایرنا 

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.