رییس فراکسیون اصولگرایان مستقل مجلس، گفت: اطلاعات من می گوید که آقای قالیباف نباید خیلی امیدوار باشد که سرلیست تهران باشد و جریان سازی کند.

 لاریجانی عاقل‌تر از این است که برای ریاست جمهوری بیاید/ قالیباف امیدوار به سرلیستی در تهران نباشد

قدس آنلاین: غلامعلی جعفرزاده، نماینده مردم رشت در مجلس شورای اسلامی، در مورد پیش بینی خود از ترکیب مجلس یازدهم گفت: ما داریم تمرین دموکراسی می کنیم، شاید چهل سال فرصت زیادی برای تحقق کامل دموکراسی نباشد. یکی از کشورهای مترقی  در بحث دموکراسی ۲۰۰ سال کار کرد و گیوتین‌ها گردن‌ها زدند تا دموکراسی جا افتاد. ما هنوز در مرحله تمرین دموکراسی هستیم و هر دوره مردم نسبت به دوره قبل تجربه بهتری کسب می کنند، امیدواریم مجلس یازدهم تجارب بهتری را برای مردم کسب کند.

عضو کمیسیون برنامه و بودجه و محاسبات خاطر نشان کرد: در حال حاضر و به صورت ظاهری اصولگراها خیلی امیدوار هستند که بتوانند کرسی های زیادی از مجلس آینده را به خودشان اختصاص دهند حتی اصولگراهای تند و جبهه پایداری هم امیدوار هستند که کرسی های بیش‌تری را بگیرند اما فکر می کنم این اتفاق به صورت صددرصدی برای اصولگراها رخ نمی دهد.

وی بیان کرد: چه  در جریان اصلاح طلب و چه در جریان اصولگرا چهره های عاقل و در کل عقلای جریان بیش‌تر شانس پیروزی در مجلس را دارند، موج های زودگذر دیگر نمی توانند برای مجلس تعیین تکلیف کنند و مردم دقیق تر رای می دهند.

رئیس فراکسیون اصولگرایان مستقل در مورد احتمال سرلیستی قالیباف در تهران و ریاست مجلس آینده  گفت: اطلاعات من می گوید که آقای قالیباف نباید خیلی امیدوار باشد که سرلیست تهران باشد و جریان سازی کند. فضای بیرون مجلس با فضای داخل مجلس متفاوت است و نمی شود از بیرون یک آهنگی را بزنید و بیاید داخل مجلس همان آهنگ‌را قطعی کنید، مستند این سخن آقایان حدادعادل و عارف هستند. کسی که اینگونه آهنگ می نوازد  و شیپور می زند معلوم می شود که نمی داند چه چیزی را می خواهد فتح کند و از ابتدا اطلاعاتش اشتباه است.

این نماینده اصولگرا در مورد اینکه کدامیک از اصولگراهای شاخص شانس ریاست مجلس را دارند گفت: باید ببینیم چه می شود ولی قطعا هستند کسانی که بتوانند ریاست را عهده دار شوند.

وی در مورد احتمال ریاست آقا تهرانی گفت؛ این اتفاقات شکل نمی گیرد.

جعفرزاده در مورد اینکه برخی این اعتقاد را دارند که لاریجانی خودش را برای انتخابات ۱۴۰۰ بعد از مجلس دهم آماده می کند گفت: آقای لاریجانی عاقل تر از این حرفهاست که برای ریاست جمهوری بیاید، شاید وی بخواهد بنشیند  یک گوشه و استراحت کند، متاسفانه هنر انقلاب این است که یک عده را دلسرد کند و به خانه بفرستد.

انتهای پیام/

منبع: عصر ایران

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.