فرماندار مشهد گفت: تا کنون ۸ نفر از استان خراسان رضوی برای انتخابات میان‌دوره‌ای مجلس خبرگان رهبری ثبت‌نام کرده‌اند.

ثبت‌نام ۸ داوطلب نامزدی انتخابات خبرگان رهبری در خراسان رضوی

به گزارش قدس آنلاین، سید محمدرضا هاشمی در خصوص ثبت‌نام نمایندگان خبرگان رهبری در استان خراسان رضوی اظهار کرد: تا این لحظه ۸ نفر از استان  برای انتخابات میان‌دوره‌ای مجلس خبرگان رهبری ثبت‌نام کرده‌اند.

فرماندار مشهد با بیان اینکه در روز نخست ثبت‌نام بسیار خلوت بود و هیچ نامزدی برای ثبت‌نام به فرمانداری مراجعه نکرده است، افزود: از مجموع هشت نفری که ثبت‌نام کرده‌اند، هفت نفر با مراجعه به فرمانداری و یک نفر با حضور در وزارت کشور نام‌نویسی خود را قطعی کردند.

هاشمی با تأکید بر اینکه ثبت‌نام برای مجلس خبرگان تا ۲۱ آذرماه ادامه خواهد داشت، تصریح کرد: زمان ثبت‌نام از داوطلبان شرکت در انتخابات میان‌دوره‌ای خبرگان از ۱۵ آذرماه شروع شده است. داوطلبان می‌توانند در فرمانداری مشهد به عنوان فرمانداری مرکز حوزه انتخابیه خراسان رضوی و ستاد انتخابات تهران برای  ثبت‌نام در انتخابات اقدام کنند.

وی همچنین در خصوص آمار نهایی کاندیداهای مجلس شورای اسلامی، اظهار کرد: ۵۳۶ نفر برای انتخابات مجلس شورای اسلامی در حوزه انتخابیه مشهد و کلات ثبت‌نام کردند که از این تعداد ۴۵۵ نفر مرد و ۸۱ نفر زن هستند.

فرماندار مشهد با بیان اینکه در ثبت‌نام نامزدهای انتخابات مجلس شورای اسلامی با دوره قبلی ۲۱ درصد رشد را شاهد هستیم، ابراز کرد: میانگین سنی ثبت‌نام‌شدگان ۴۵ سال است.

هاشمی ادامه داد:۱۲ درصد ثبت‌نام‌شدگان دارای مدرک تحصیلی دکتری،۷۶ درصد کارشناسی ارشد، شش درصد لیسانس (معادل فوق‌لیسانس) و شش درصد هم مدرک حوزوی هستند.

وی افزود: میزان استقبال به ازای هر کرسی نمایندگی مجلس شورای اسلامی ۱۰۷ نفر است.

گفتنی است، انتخابات میان‌دوره‌ای پنجمین دوره مجلس خبرگان رهبری برای انتخاب یک نماینده خراسان رضوی در آن مجلس همزمان با انتخابات مجلس شورای اسلامی دوم اسفندماه امسال برگزار می‌شود.

مرحوم آیت‌الله سید محمود شاهرودی نماینده مردم خراسان رضوی در خبرگان رهبری سال گذشته درگذشت، ۶ نفر از ۸۸ نماینده مجلس خبرگان رهبری، نمایندگان مردم استان خراسان رضوی در جمع خبرگان هستند.

منبع: مهر 

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.